Jump to content
Pyrox

BMW E30 325e M-Tech 1. Restaurering. S54B32

Recommended Posts

Heisann! Bilen ble importert fra Tyskland i 2014. Den har 227 000 km på telleren og er relativt bra for rust.

Jeg er litt sent ute med å lage tråd, da jeg allerede er godt i gang med restaureringen.

Planene for bilen er: Skrape vekk alt av karosserimasse under bilen og i alle hjulbuer. Sandblåse bilen under, lakke bilen under med epoxy 2-k grunning, sprøytekit i hjulbuer og på utsatte steder under, deretter svart lakk. Alt av rust skal vekk (viste seg å være mer enn forventet). Nye originale foringer i hele understellet. Dynamax lydisolering. S54b32 med ombygd smg til manuell kasse. E36 328 mellomaksling. E36 m3 3.2 bremser fremme kombinert med e30 m3 fjørbein. E30 m3 bakstilling. Og ellers blir den kostet på mye duppeditter og småknask :) Siden bilen er preface blir det full m-tech 1.

Det er hva jeg har av planer per dags dato, det er mye som ikke er bestemt og mye som sikkert blir endret på


Bilder kommer fortløpende!

Edited by Pyrox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da har jeg fått slipt/skrapet vekk alle fugene i motorrommet og fått skjært ut rust ved torpedovegg. De fleste av fugene var lagt på i såpass store mengder at de var sprukket og gjorde egentlig ikke noe annet enn å samle fukt. Var desverre litt smårust rundt om i motorrommet.

Har fått hentet meg en E46 M3 fra England som jeg skal ha motor og gir fra. Bilen har så og si alt av utstyr og er i veldig bra stand :) Med tanke på prisene på s54, fant jeg ut at det er like greit å kjøpe en hel bil fra England. Får egentlig litt vondt i sjelen av å ribbe en så fantastisk bra bil. Men skylder på det norske avgiftsystemet.

Beklager dårlige bilder!

post-69038-0-38293000-1442428913_thumb.j

post-69038-0-99262900-1442428925_thumb.j

post-69038-0-18466100-1442428942_thumb.j

post-69038-0-67775000-1442428956_thumb.j

post-69038-0-96227600-1442428965_thumb.j

post-69038-0-53542000-1442428974_thumb.j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Her må da følgast med, ja :) Skal alt godkjennadt og eller? Og korleis motor sat i e30'en før? :)

EDIT: Kom på ke som står i overskriften :P

Edited by RF91

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kristian: Når det kommer til fargevalg er jeg veldig usikker. Så her er det bare til å komme med forslag :) Den er alpinhvit ja :)

Tommyheimberg: Takk for det :)

RF91: Planen er å få alt godkjent, søknad er sendt men SV bruker rimelig lang tid på å behandle søknaden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da er jeg så godt som ferdig med å fjerne karosserimasse, og godt er det!

post-69038-0-83774900-1442624149_thumb.j

Torpedovegg ferdig sveist :)

post-69038-0-30046900-1442624246_thumb.j

Motorrom straks klar for grunning :)

post-69038-0-48119300-1442624365_thumb.j

Det har vært lekkasje ved antennen i bagasjen. Ser og ut som det har vært alt for store mengder lakk på. Noe jeg har hørt kan gjøre at lakken slipper lettere. Må bytte bakplaten og panel bak bakhjulet. Håper bakskjermen har klart seg :)

post-69038-0-07851000-1442625093_thumb.j

post-69038-0-15760000-1442625108_thumb.j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har fått slipt ned bagasjerommet og skjært ut bakplaten samt panel bak bakhjulet. Dette blir forhåpentligvis sveist sammen med nytt ferskt stål snarest. Når det er gjort er jeg ferdig med rustsveising

post-69038-0-42065200-1442776584_thumb.j

post-69038-0-05285000-1442776617_thumb.j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...