Pyrox Skrevet September 14, 2015 Skrevet September 14, 2015 (endret) Heisann! Bilen ble importert fra Tyskland i 2014. Den har 227 000 km på telleren og er relativt bra for rust.Jeg er litt sent ute med å lage tråd, da jeg allerede er godt i gang med restaureringen. Planene for bilen er: Skrape vekk alt av karosserimasse under bilen og i alle hjulbuer. Sandblåse bilen under, lakke bilen under med epoxy 2-k grunning, sprøytekit i hjulbuer og på utsatte steder under, deretter svart lakk. Alt av rust skal vekk (viste seg å være mer enn forventet). Nye originale foringer i hele understellet. Dynamax lydisolering. S54b32 med ombygd smg til manuell kasse. E36 328 mellomaksling. E36 m3 3.2 bremser fremme kombinert med e30 m3 fjørbein. E30 m3 bakstilling. Og ellers blir den kostet på mye duppeditter og småknask Siden bilen er preface blir det full m-tech 1.Det er hva jeg har av planer per dags dato, det er mye som ikke er bestemt og mye som sikkert blir endret påBilder kommer fortløpende! Endret November 11, 2015 av Pyrox RS-Heggem og rune 318 reagerte på dette 2
Pyrox Skrevet September 14, 2015 Forfatter Skrevet September 14, 2015 Legger ved endel bilder av hva som er gjort sålangt Jørgen Lie reagerte på dette 1
Pyrox Skrevet September 16, 2015 Forfatter Skrevet September 16, 2015 Da har jeg fått slipt/skrapet vekk alle fugene i motorrommet og fått skjært ut rust ved torpedovegg. De fleste av fugene var lagt på i såpass store mengder at de var sprukket og gjorde egentlig ikke noe annet enn å samle fukt. Var desverre litt smårust rundt om i motorrommet. Har fått hentet meg en E46 M3 fra England som jeg skal ha motor og gir fra. Bilen har så og si alt av utstyr og er i veldig bra stand Med tanke på prisene på s54, fant jeg ut at det er like greit å kjøpe en hel bil fra England. Får egentlig litt vondt i sjelen av å ribbe en så fantastisk bra bil. Men skylder på det norske avgiftsystemet. Beklager dårlige bilder!
Kristian Skrevet September 18, 2015 Skrevet September 18, 2015 følger med her! du beholder bilen hvit? er den alpinhvit? Pyrox reagerte på dette 1
tommyheimberg Skrevet September 18, 2015 Skrevet September 18, 2015 Kult prosjekt:). Godt att mange tar vare på e30'ne e46'n såg veldig bra ut og:) Sent fra min HUAWEI GRA-L09 via Tapatalk Pyrox reagerte på dette 1
RF91 Skrevet September 18, 2015 Skrevet September 18, 2015 (endret) Her må da følgast med, ja Skal alt godkjennadt og eller? Og korleis motor sat i e30'en før? EDIT: Kom på ke som står i overskriften Endret September 18, 2015 av RF91 Pyrox reagerte på dette 1
Pyrox Skrevet September 19, 2015 Forfatter Skrevet September 19, 2015 Kristian: Når det kommer til fargevalg er jeg veldig usikker. Så her er det bare til å komme med forslag Den er alpinhvit ja Tommyheimberg: Takk for det RF91: Planen er å få alt godkjent, søknad er sendt men SV bruker rimelig lang tid på å behandle søknaden.
Pyrox Skrevet September 19, 2015 Forfatter Skrevet September 19, 2015 Da er jeg så godt som ferdig med å fjerne karosserimasse, og godt er det! Torpedovegg ferdig sveist Motorrom straks klar for grunning Det har vært lekkasje ved antennen i bagasjen. Ser og ut som det har vært alt for store mengder lakk på. Noe jeg har hørt kan gjøre at lakken slipper lettere. Må bytte bakplaten og panel bak bakhjulet. Håper bakskjermen har klart seg
Pyrox Skrevet September 20, 2015 Forfatter Skrevet September 20, 2015 Har fått slipt ned bagasjerommet og skjært ut bakplaten samt panel bak bakhjulet. Dette blir forhåpentligvis sveist sammen med nytt ferskt stål snarest. Når det er gjort er jeg ferdig med rustsveising
Maggi93 Skrevet September 21, 2015 Skrevet September 21, 2015 Farge forslag: Estoril blå, alpin hvit, calypso rød, brilliant rød, lemans blå
Pyrox Skrevet September 21, 2015 Forfatter Skrevet September 21, 2015 (endret) Gode forslag det. Her er ett bilde av en sykkel jeg restaurerte Den ble lakket i Le Mans blå Nydelig farge! Endret Februar 18, 2016 av Pyrox
Pyrox Skrevet September 22, 2015 Forfatter Skrevet September 22, 2015 Blir endel dobbelposter her. Bakplaten er tilpasset og punktet fast
Pyrox Skrevet September 22, 2015 Forfatter Skrevet September 22, 2015 Ikke orginal Men ganske grei passform. Under lyktene Sveiser jeg på innsiden for å beholde de originale linjene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå