Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Jeg har en 320d 136hk. turboen er snart påtur og ta kveld, og vil derfor skifte før dette skjer... Det jeg lurer på er: hvilken turbo kan man bruke som er større, gir mere hk og kansje ikke så mye ombygging? evt hva må bygges om og gjøres?

Takker for svar :) 

Mvh. Simon :)

Skrevet

Å velge turbo er alltid en oppgave som krever en del inngangsverdier. Det som er vesentlig er ønsket boost threshold og ønsket max effekt.

Skrevet

200hk er en ønsket effekt men kan si mellom 200-220hk hadde bare lyst på lett trim. tuningsentret i tromsø kunne gi meg 185hk på maks. å da velger jeg heller å skifte turbo først for å så få tunet bilen. og skal jeg skifte turbo og det er mulighet for ett hakk større turbo så tar jeg heller d.

Skrevet

185hk? skulle likt å se det i en dyno.

Uansett, vi har turbo løsning til rett over 220hk. Det krever dog at du bygger ny rørgate fra turbo til IC, alt annet er bolt on.

Du vil dog aldri kunne få denne effekten uten TRF dyser. Så om du kun skal bytte turbo så har vi en som er 100% bolt on. Den støtter ikke fult like mye effekt, men det trenger du heller ikke uten at du samtidig går for våre dyser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...