Fekzen Skrevet September 21, 2015 Share Skrevet September 21, 2015 Hallå gott folk! Vad tycks om vridmomentet på denna dyno bänktest Original ECU mappad av Fekzen.se 4oo Nm redan på ca 2ooo rpm och fin jämn moment kurva med ca 5oo Nm och 373 whp ( ca 430 - 440 hk i motorn ). Motorn är en M54B30 med "Roots blower" (skruvkompressor) dvs extremt tidigt laddtryck med 0,5 bar redan på 17oo rpm. 630 cc dyser med E85 Etanol och Specialchip mjukvara anpassad efter kundens setup. Mvh//A.Fekzen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
askira Skrevet September 21, 2015 Share Skrevet September 21, 2015 Good! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fidelio Skrevet September 22, 2015 Share Skrevet September 22, 2015 Det var drøye tall! Org innmat ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fekzen Skrevet September 24, 2015 Forfatter Share Skrevet September 24, 2015 West320ci - Yes, det är helt oöppnad motor Den blå linjen är tryck. kPa , dvs 2oo kPa är 1 bar laddtryck. Mvh A.Fekzen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fidelio Skrevet September 24, 2015 Share Skrevet September 24, 2015 Har dere noen mapping til m54b22 med presse? Asa kompressor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fekzen Skrevet September 25, 2015 Forfatter Share Skrevet September 25, 2015 Yes, det kan jag ordna. Skicka mig ett PM med din setup så vet jag mer , och så kan du få ett pris MvhA.Fekzen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fekzen Skrevet Oktober 20, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 20, 2015 Jag gjorde en ny finetuning av denna software med en aning vassare tändning, nu blev resultatet: 395,8 whp och 510,2 Nm! Yey! Bara skicka mig PM om ni ska bygga överladdad M54 motor så har jag mer info och tips på vad för delar man bör köra med om man ska köra original styrsystem. Mvh A.Fekzen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå