neffets Skrevet September 27, 2015 Share Skrevet September 27, 2015 Kjører 19" gs split 255/50 som vinteroppsett på min 11 mod x5. Disse hjulene ser jo ut som om di står midt under bilen sett bakfra. Kunne tenkt meg å fått disse til å stå litt lenger ut særlig bak. Har ingen erfaring med spacere, noen som kan anbefale eventuelt ikke anbefale? Noe jeg må ta hensyn til i forhold til bredde foran vs bak med tanke på xdrive? Vil feks 20 mm spacer tilsvare 275 dekbredde? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 27, 2015 Share Skrevet September 27, 2015 En 20mm spacer flytter hjulet 20mm lengre ut. Om du hadde hatt 275-dekk vil dette ta utgangspunkt i felgens midtpunkt, slik at dekket vil stikke 10mm lengre ut og inn (nå blir dette veldig teoretisk, siden man igrunn ikke kan sammenligne spacere å dekk). Bredden på dekket vil forbli helt lik med spacere, så dette vil ikke ha noen innvirkning på xDrive-systemet. Endrer du til andre dekk derimot er det viktig å passe på at rulleomkretsen er tilnærmet lik foran og bak. Ang. spacere så er nok det beste å gå for skrudde spacere, altså at de skrus fas i navet, og så skrus hjulene i disse igjen. Utover det er det viktig å kjøpe spacere med korrekt nav-diameter. H&R, Eibach o.l. har normalt gode produkter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
neffets Skrevet September 27, 2015 Forfatter Share Skrevet September 27, 2015 Takk for svar! Så det vil ikke ha noe å si om jeg feks kun har spacere bak i forhold til xdrive? Beklager om jeg spør dumt,men jeg har hatt noe tull med fordelingskasse på denne bilen å vil nødig gjøre noe for å fremprovosere noe der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet September 27, 2015 Share Skrevet September 27, 2015 Hei har samme bil som deg og lurer da på hva slags problemer du har hatt med fordelingskassen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
neffets Skrevet September 27, 2015 Forfatter Share Skrevet September 27, 2015 Ja hva som egentli er galt vet jeg ikke helt. Men opplevde at bilen hadde ganske merkbare rykk dersom jeg kjørte med sving i rolig tempo, feks å kjøre i ring på parkeringsplass. Bavaria sa at løsningen i første omgang var å nullstille kassen og bytte olje,dette ble gjort og problemet ble borte. Men om det kommer tilbake eller ikke kunne ingen svare for. Derfor skepsis rundt dette med dekkdim vs xdrive osv. Samme gjelder chiptuning,da det var noe jeg egentli hadde bestilt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå