Gå til innhold

Bæver
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en 2009 E61 525DAT som har kjørt 105000kmt og jeg sliter med vibrasjoner på etter bytte fra originale sommerhjul til Zito-felg med 245/35-19 og 265/30-19 dekk. Vibrasjonene er sterkest rundt 80-90 km/t så det er naturlig å tenke feil avbalansering, men dette er sjekket og etter et par-tre runder ble det lagt på nye dekk, men nå er vibrasjonene kommet tilbake. Problemet er at de ikke er der hele tiden! Rattet vibrerer ikke og vibrasjonene er uavhengig av gir og motorturtall, og uavnehgig av høyre/venstre-sving eller rettfremkjøring. Ingen vibrasjoner ved bremsing. De kommer så smått på ca 65 km/t og øker proporsjonalt med hastigheten, men er sterkest rundt 80 mk/t. Rundt 120 km/t er de fortsatt der, men rister ikke mer/hardere, bare fortere... Har prøvd med ulikt dekktrykk uten endring. Jeg begynner å tro at det kan være noe annet enn dekka, men hvis det er noe mekansik burde det vel vært der konstant og ikke noe som kommer og går? Kjørte også 2-3 uker med vinterdekk i høst (mens jeg venta på nye sommerdekk) uten noen form for vibrasjoner. Kan bilen være sensitiv på 19-tommere eller kan det være noe annet? Hjullager? Mellomaksel etc..?

Noen tips? En BMW skal ikke vibrere....

Endret av Bæver
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...