Gabz Skrevet Oktober 11, 2015 Share Skrevet Oktober 11, 2015 Skal etterhvert se etter lydoppgraderinger til touringen min. En av disse er da subwoofer. Er åpen for hva slags løsning det skal bli, men et krav jeg har er å beholde så mye som mulig av bagasjeplassen. En 2x12" kasse blir dermed litt stort og upraktisk, men kan gå om jeg ikke finner noe annet. Har sett mange setter de inn i det lagringsrommet på venstresiden i bagasjerommet. Men da er det vel 8" som er best? Hvordan blir lyden da? Må det spesialbygges kasse eller finnes det ferdig? Og hva med type aktive subwoofere, slike "planker" som kan festes til seteryggen eller lignende? Noe tips/erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Oktober 12, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2015 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeRo Skrevet Oktober 12, 2015 Share Skrevet Oktober 12, 2015 Jeg klemte inn en Infinity Basslink i hullet på venstre side, den ligger jevnt med sideveggen slik at den ikke bruker noen plass og bunnplate kan løftes, dog må man modifisere litt plast og metall for å få den inn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Oktober 12, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2015 Hmm. Hvordan ble enderesultatet, sånn estetisk? Og hvordan spilte det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeRo Skrevet Oktober 12, 2015 Share Skrevet Oktober 12, 2015 Jeg har ikke gjort noe mer etter bildet, men med modifisering av lokket der så tror jeg det blir bra. Lyden ble selvsagt bedre, jeg har noen Focal elementer i stedet for de originale foran, men det mangler midbass synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Oktober 12, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2015 Tenkte mest på selve bassen. Høyttalere skal jeg også oppgradere. Har hvertfall 4-kanaler samt et frontsett liggende, som jeg vurderer å slenge inn etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeRo Skrevet Oktober 12, 2015 Share Skrevet Oktober 12, 2015 Har lite erfaring med bass i bil, men det er nok begrenset hva en slik boks kan utrette, pissungene som dunker opp og ned gata blir nok ikke imponert, jeg spiller ikke høyt, vil bare ha et jevnt lydbilde men den går ganske dypt til å være så liten denne boksen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Oktober 12, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2015 Er heller opptatt av punch-bass enn veldig dyp bass. Vil ha så komplett lydbilde som jeg kan få, er ikke ute etter å riste alle vinduene i Ås sentrum i det jeg kjører forbi.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Oktober 12, 2015 Share Skrevet Oktober 12, 2015 supercleant og helt usynelig? i know what you need to buy! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Oktober 12, 2015 Share Skrevet Oktober 12, 2015 (endret) http://transmedia.mystore3.no/products/bmw-5serie-e39-touring-basskasse Look at this beauty! <3 Endret Oktober 12, 2015 av Freakshow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Oktober 12, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2015 Uu, den var kjekk! Noe erfaringer med den, sånn lydmessig? Trenger for all del ikke være usynlig! Bare tøft om jeg får en clean og pen løsning som synes. Poenget mitt var bare at den ikke skal ta halve bagasjerommet eller være midt i gulvet og punkteres hver gang jeg skal ha noe inn der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Oktober 12, 2015 Share Skrevet Oktober 12, 2015 har ikke snøring, men den er jo bygd etter mål da! så jeg hadde planer om å bestille den selv! spiller nok mere en bra nok! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Oktober 12, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2015 Så lenge jeg kjøper et bra element burde den nok funke, ja! Del erfaringen din om du handler den da Har ikke råd til anlegg enda uansett.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Oktober 12, 2015 Share Skrevet Oktober 12, 2015 hehe har nok ikke råd sjøl! må da få bilen fungerende først! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Oktober 12, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2015 Haha, ser den! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå