Zubair Saeed Skrevet Oktober 14, 2015 Share Skrevet Oktober 14, 2015 Hei. Haster litt her. Lurer på om jeg får inn en 525(2001 modell) motor inn I min bil 520 (2001) Begge motorene har facelift og elektronisk gass pedal. Får også med differansen til girkassen. Lurer på om jeg må bytte en haug av ting for å få dette til og fungere ? Hva med motor hjernen ? Må den byttes ut?? Håper på noen raske svar her =)) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Oktober 14, 2015 Share Skrevet Oktober 14, 2015 Passer rett inn, alt utvendig på motorene kan flyttes over. Du kan kjøre med 2,2 hjerne, men anbefaler å få den omprogrammert til 2,5 programvare. De fleste tuningfirmaer kan nok hjelpe med dette. Jeg bygde om fra 2,2 til 3,0 og kjørte med org hjerne i ett par dager før jeg fikk programmert om og det fungerte forsåvidt greit. Den klarer å adaptere seg inn via LMM og lambdasonder slik at den ikke går for magert. Sammyen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zubair Saeed Skrevet Oktober 15, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 15, 2015 Takk for svar.. =D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zubair Saeed Skrevet Oktober 15, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 15, 2015 Gjelder det forsovit med andre type motor fra samme årstall også ? Eks 528i, 530i, 535i (2001modell) Går disse også rett inn? Plug&play? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Oktober 15, 2015 Share Skrevet Oktober 15, 2015 Alle M54 gjelder dette. 2,2 2,5 og 3,0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Oktober 18, 2015 Share Skrevet Oktober 18, 2015 Men jeg mener å huske at bremsene er sterkere fra 3,0 og oppover. Eller er det feil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Oktober 19, 2015 Share Skrevet Oktober 19, 2015 Bremsene er større ja, men du vil få motoren til å fungere uten å bytte bremsecalipere og skiver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå