Gå til innhold

Bakrute senker festet med silikon

RagnarokEM
 Share

Anbefalte innlegg

Har ein bakrute som er festa med silikon og eg må ha den av, helst uten å ødelegge ruta, eller bakrute senkeren som er i plast.

Idioten som festa den festa med silikon rundt hele skjermen. Så umulig å komme til med kniv uten å ripe opp lakken eller skrape opp vinduet noe helt forferdelig. Eksisterer det noe anna mulig måte for meg å ta den av? Noen kjemikalier eller varme eller noe som helst som fjerner eller løser opp silikon?

Skal levere den til ein lakkerer, sammen med noen framskjermer og diverse. Kan ikkje kjøre bilen den står på bort dit av ekstremt mange grunner, så den må nesten av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du får lurt et fiskesnøre under kan du "sage" deg gjennom silikonen uten å lage merker.

Du er offisielt helt genial :D

Null problem å få fiskesnøre i mellom. Kunne kutte på "sidene" av skjermen, men ikkje på langs og der kjem eg heller ikkje til med kniv uten å ødelegge lakken (klarte å ødelgge 1 cm med lakk fordi eg ikkje låg merke til det.

Finnes det noen små kitt med orginale farger til ein veldig billig penge for å fikse det eg ødelagte?

Og er det lettere å bruke eit slikt kitt enn lakk på spann. Fordi eg har forsåvidt lakk, og klarlakk, men hvordan får eg det der eg mangler farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan legge det på med en tannpirker i bittesmå dråper av gangen hvis du vil. Problemet med kit er at de ikke herder skikkelig, så du får ikke våtslipt med godt resultat. Men hvis du bare skal flekke holder kit fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...