Marius Pettersen Skrevet Oktober 22, 2015 Skrevet Oktober 22, 2015 Hei jeg vet mange innlegg om dette, men fant ikke lik denne. Jeg har en BMW E39 98 mode 52-B20 motor mener jeg. Jeg har lenge ligget på 1 liter på rundt 500mil og vet det er høy, men jeg lot det være litt pga har prøvd å fikse andre ting. I natt til i dag kjørte jeg hjem og plutselig sa det bang ut av potta på motorvegen og jeg stoppa og fant ikke feilen så jeg kjørte vidre og holdt øye med alt. Jeg peila olje igjen i dag og etter natt handling endte da at bilen brukte så mye olje at jeg måtte fylle igjen alt etter 40 mil. Den drikker olje nå som hakka møkk jeg rengna ut den brukere 3 liter på de mila og jeg fylte før jeg dro på den turen og oljen sank ikke før i natt. Jeg trenger nå virkelig hjelp jeg starta bilen og det ryker ekstremt blå røyk når jeg gir gass. Jeg har nydelig fiksa gammelt problem som viste seg var tennplugg og en coil som var problemet. Nå må jeg finne ut av dette men jeg trenger bilen. Kan noen hjelpe meg og hva som problemet kan være og hvilken deler jeg må bestille?
stig. Skrevet Oktober 22, 2015 Skrevet Oktober 22, 2015 at en gammal blir ryker litt blått av er jo ikke helt uvanlig, men har du sjekket for lekasjer da ? for hvis børsa di har brukt 3l olje på 40 mil, ja da er det no seriøst gæli med maskinisten din.
Otis Skrevet Oktober 22, 2015 Skrevet Oktober 22, 2015 Det er mye mulig du må ha nye stempelringer, eller ventiltetninger. Men om du tar av lokket på påfylling for olje på din motor, hva kjenner du da? Vakuum eller blås?
Marius Pettersen Skrevet Oktober 22, 2015 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2015 (endret) Stig Ja det er noe veldig alvorlig med BMW hav er et spørsmål jeg skal sjekke det snart bare finne en først Otis det lager en form for vakuum lyd og suger til seg så tipper det. Så hva anbefaler dere lekkasje test så gjøre noe eller prøve å bytte venttetninger først? Endret Oktober 22, 2015 av MariusAP
Otis Skrevet Oktober 22, 2015 Skrevet Oktober 22, 2015 (endret) Men om du tar av lokket på påfylling for olje på din motor, hva kjenner du da?Vakuum eller blås? EDIT: Så at du kanskje har gjort dette? Om det er vakuum der, er det sterkt eller svakt? Korrekt vakuum er at du såvidt skal kjenne det. Er det mer vakuum enn det, så kan du skifte veivhusventilasjon mest sannsynlig. Endret Oktober 22, 2015 av Otis
Marius Pettersen Skrevet Oktober 22, 2015 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2015 (endret) Men om du tar av lokket på påfylling for olje på din motor, hva kjenner du da? Vakuum eller blås? EDIT: Så at du kanskje har gjort dette? Om det er vakuum der, er det sterkt eller svakt? Korrekt vakuum er at du såvidt skal kjenne det. Er det mer vakuum enn det, så kan du skifte veivhusventilasjon mest sannsynlig. Jeg og en kompis gikk ut og sjekka en gang til og nå dør bilen når jeg tar av oljelokket og du høre suger til seg luft. Så det er vakuum der. Endret Oktober 22, 2015 av MariusAP
Otis Skrevet Oktober 22, 2015 Skrevet Oktober 22, 2015 Du kan kjenne med din hånd feks. Men uansett så er det noe feil med veivhusventilasjon når det ikke er et veldig svakt vakuum.
Marius Pettersen Skrevet Oktober 22, 2015 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2015 (endret) Du kan kjenne med din hånd feks. Men uansett så er det noe feil med veivhusventilasjon når det ikke er et veldig svakt vakuum. Tusen takk er det lett å bytte den delen og har du forslag til bra sider? Fant en på skruvat.Og er det dette jeg trenger http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/bmw_5_serie-e39-sedan-520im52/etk_delekatalog-motor-11_1487 Endret Oktober 22, 2015 av MariusAP
Otis Skrevet Oktober 22, 2015 Skrevet Oktober 22, 2015 Gabz her inne har en flott tråd med liste over alle deler. Søk etter det.
Marius Pettersen Skrevet Oktober 22, 2015 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2015 Gabz her inne har en flott tråd med liste over alle deler. Søk etter det. Tusen takk for hjelpen du hjulpet meg mye. Men vis det ikke funker hva trur du det kan være da?
Otis Skrevet Oktober 22, 2015 Skrevet Oktober 22, 2015 Det må være det, kan ikke forstår noe annet. Men såklart jeg antar du ser feilen når du demonterer.
Marius Pettersen Skrevet Oktober 22, 2015 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2015 (endret) Det må være det, kan ikke forstår noe annet. Men såklart jeg antar du ser feilen når du demonterer. Sett på noe YouTube videoer og snakka med en og han er sikler som du er så er nok den da er det bare bytte den Endret Oktober 22, 2015 av MariusAP
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå