Gå til innhold

F10 - Hvordan bruker jeg utstyret?

Dooh
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Gikk til innkjøp av en F10 2011 med alt for mye utstyr, og jeg har enda ikke fått prøvd alt. Men en av tingene jeg trenger hjelp med er følgende:

Syntes det er noe trangt for å komme seg ut og inn av bilen. Etter å ha sett litt på Youtube ser jeg at for andre så går setet og det elektroniske rattet tilbake når bilen skrus av. Er dette noe man kan programmere inn? På bilen er det memory seter og elektronisk justering av rattstammen.  Mener også å huske at når jeg hentet bilen trakk rattet seg tilbake når bilen ble skrudd av. Men dette skjer ikke etter at jeg har lekt med memory knappene uten og forstå hvordan de skal brukes.

Er dette noe som er mulig å få til igjen? 

Er det mulig å nullstille iDriven slik at alt er default av innstillinger?

Har kollisjonsvarsling på bilen. Hvordan fungerer dette?

Som dere ser at det noen spørsmål her, og håper dere kan svare på dette.

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Gikk til innkjøp av en F10 2011 med alt for mye utstyr, og jeg har enda ikke fått prøvd alt. Men en av tingene jeg trenger hjelp med er følgende:

Syntes det er noe trangt for å komme seg ut og inn av bilen. Etter å ha sett litt på Youtube ser jeg at for andre så går setet og det elektroniske rattet tilbake når bilen skrus av. Er dette noe man kan programmere inn? På bilen er det memory seter og elektronisk justering av rattstammen.  Mener også å huske at når jeg hentet bilen trakk rattet seg tilbake når bilen ble skrudd av. Men dette skjer ikke etter at jeg har lekt med memory knappene uten og forstå hvordan de skal brukes. 

Er dette noe som er mulig å få til igjen? 

Er det mulig å nullstille iDriven slik at alt er default av innstillinger?

Har kollisjonsvarsling på bilen. Hvordan fungerer dette?

Som dere ser at det noen spørsmål her, og håper dere kan svare på dette.

Takk :)

Inne i iDrive kan du velge husk siste setestilling eller noe lignende. Det vil si du lagrer sittestilling på den nøkkelen du har med deg. Om noen har brukt bilen med en annen nøkkel så vil den stille seg tilbake til den nøkkelen som åpner bilen. Har det slik hjemme med konemor. Hun har egen nøkkel så slipper jeg stille setet. Samtidig kan du lagre 2 eller 3 stillinger med memoryknappen. Du lagrer de ved å ha bilen i gang eller nøkkelen i posisjon 2, stille inn setet så trykker du M en gang så holder inne f.eks tallet 1 i noen sekunder. Mener å huske det er slik på F1X serien. iDrive mener jeg nullstilles om du oppgraderer programvaren. Du kan hard resette men du vil beholde innstillingene. Om du er usikker på flere funksjoner så kan du laste ned brukermanualen digitalt og her kan du lese mer om hvordan ting fungerer http://www.bmw.com/com/en/insights/technology/technology_guide/start.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inne i iDrive kan du velge husk siste setestilling eller noe lignende. Det vil si du lagrer sittestilling på den nøkkelen du har med deg. Om noen har brukt bilen med en annen nøkkel så vil den stille seg tilbake til den nøkkelen som åpner bilen. Har det slik hjemme med konemor. Hun har egen nøkkel så slipper jeg stille setet. Samtidig kan du lagre 2 eller 3 stillinger med memoryknappen. Du lagrer de ved å ha bilen i gang eller nøkkelen i posisjon 2, stille inn setet så trykker du M en gang så holder inne f.eks tallet 1 i noen sekunder. Mener å huske det er slik på F1X serien. iDrive mener jeg nullstilles om du oppgraderer programvaren. Du kan hard resette men du vil beholde innstillingene. Om du er usikker på flere funksjoner så kan du laste ned brukermanualen digitalt og her kan du lese mer om hvordan ting fungerer http://www.bmw.com/com/en/insights/technology/technology_guide/start.html

Hei

Takk for svar. Men vil det være mulig at når bilen skrus av trekkes sete bakover og ratt innover? Ser at noen kaller det Easy access uten å finne stort mer.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Takk for svar. Men vil det være mulig at når bilen skrus av trekkes sete bakover og ratt innover? Ser at noen kaller det Easy access uten å finne stort mer.

Det er jeg litt usikker på med F10, men på E39 var det hvertfall standard om du hadde elektriske seter og ratt :) Men det meste kan kodes så jeg ville først trålt gjennom iDrive og se om du finner noe der. Om ikke ville jeg hørt med verkstedet om de kjapt kan kode det inn, hvis du da ikke har mulighet til det selv. Ofte er mitt verksted grei på det og fikser det kjapt samtidig som jeg gjør andre servicer, og da og gratis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min med comfortseter så går kun ratt opp i øverste stilling samtidig at lumbago støtten åpner seg fullt. Setet flytter seg ikke horisontalt eller vertikalt noe som definitivt kunne gjort inn/ut stigning av førersetet mye lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...