leiferiklarsen Skrevet Oktober 24, 2015 Share Skrevet Oktober 24, 2015 (endret) Hei! Har fått kjøpt meg igjen ny E46 etter jeg krasjet den andre. Så blir litt jobb og gjøre fremover! Bilen er en 1999 mod M52-TUB20 320 Sedan. Gått 130100km. Importert fra Tyskland i 2009 hvis jeg ikke husker feil. Bilen har mye utstyr fra ny... - Ryggesensor. - Regnsensor. - Delskinn sportsinteriør. - Selvdimmende midtspeil. - Xenonkjørelys. - M-Ratt med knappfunksjoner inkl cruise control. - Harman Kardon. - Elektronisk klimakontroll med A/C. Men er ikke bare bra med bilen. Har en del ting jeg må gjøre for å bli fornøyd så klart! Har lagd meg en "liten" sjekkliste... - Bytte toppdekselpakning. (Done! - Update 2.0) - Bytte ut ryggesensorer. (Done! - Update 3.0) - Legge opp nye ledninger til H&K anlegget. - Eonon spiller. (Ble byttet ut med 1DIN Pioneer. Bilder kommer senere når H&K blir lagt opp) - Bytte ut knekte interiørdeler. - Lakkere kalipere røde. - Lakkere felger i bilens farge. - Installere Angel Eyes. - Bytte relèer i GM5-Modul. Det er det jeg har så langt, men som alle vet blir det alltids noe mer. Fortell hva dere syntes om dette så langt. Noe jeg mangler? Noe jeg burde droppe? Tips tas i mot med glede, men vær snille! Avslutter posten min med et par bilder av god bilen! Endret Mai 11, 2016 av leauto Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Oktober 26, 2015 Share Skrevet Oktober 26, 2015 Fin bil, følger med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leiferiklarsen Skrevet November 2, 2015 Forfatter Share Skrevet November 2, 2015 (endret) Update 1.5 Idag måtte bilen dessverre heves litt fra bakken. Har ikke blitt ansatt som ploger dette året eller. Må bare legge med at dette var en drøm og gjøre! Har aldri hatt det så lett for å skru på coilovers. Det er bestilt toppdekselpakning, så den er vel her om ett par dager. Så da blir det ny oppdatering! Endret November 4, 2015 av leiferiklarsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djsjakls Skrevet November 2, 2015 Share Skrevet November 2, 2015 Fin bil! Har samme felger til min sorte 330D. Har lurt på å få lakka dem hvite, men har manglet et bilde av dem i hvit på mørk bil for å få et ca. inntrykk, men det så jo ikke ille ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leiferiklarsen Skrevet November 2, 2015 Forfatter Share Skrevet November 2, 2015 Fin bil! Har samme felger til min sorte 330D. Har lurt på å få lakka dem hvite, men har manglet et bilde av dem i hvit på mørk bil for å få et ca. inntrykk, men det så jo ikke ille ut De kler den ganske godt ja! Men planen min er og få lakket de i samme farge som bilen, evt svart i midten og kanten rød med rød mettalic kaliper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leiferiklarsen Skrevet November 4, 2015 Forfatter Share Skrevet November 4, 2015 (endret) Update 2.0 Da er toppdekselpakning byttet! Gamle pakning begynte å bli småsprø og manglet et liten bit. Forklarer hvorfor den kunne bruke 1 liter olje på en dag Ble litt ivrig så glemte å ta bilder med det første, men kom ikke så langt før jeg kom på det. Pakningsbytte gikk egentlig helt greit. Var første gang jeg hadde gjort en sånn jobb. Hater egentlig og skru på motorer. Iallefall når det kommer til og åpne den. Etter en del tid med rengjøring og prep, så ble det da bra! Bare å sette på nye pakningen da og ha på litt gugge. Visste ikke at hele toppdekselet er lagd av plastikk! Da er den jobben utført. Tok også oljebytte i samme slengen. Så neste jobb er da og legge opp igjen nytt ledningsnett til Harman Kardon anlegget. Så hvis noen har en rimelig H&K originalforsterker med braket, skrik ut! Endret November 4, 2015 av leiferiklarsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet November 4, 2015 Share Skrevet November 4, 2015 Hva brukte du til å rense? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leiferiklarsen Skrevet November 4, 2015 Forfatter Share Skrevet November 4, 2015 Hva brukte du til å rense? Brukte noe bremserengjøring jeg fant i verksted Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leiferiklarsen Skrevet November 12, 2015 Forfatter Share Skrevet November 12, 2015 Update 3.0 Begynte med jobben om å bytte ryggesensorer i går. Jeg vet bilen er veldig møkkete... Glemte å spyle av før jeg begynte. Så egentlig ikke noe annen løsning enn å ta av hele bakfangeren.. Er det en lettere måter og gjøre det på? Fikk bytta 3 av 4 stk som var gående. Fikk langt pip hver gang jeg satte den i revers, som indikerer ødelagt sensor før jeg bytta. Men skjønner ikke helt hvorfor den ikke funker nå? Piper ikke i det hele tatt. Alle 4 lager tikke lyd som de skal, og har ingen pipelyd lenger når jeg setter den i revers. Noen som vet hva det kan komme av? Neste jobb nå er vel og legge opp nye ledninger i hytt og pine. Beklager at det går litt sakte! Lommeboka er ikke akkurat stor om dagen. Pluss at bilen brukes daglig så ting må bli gjort i løpet av et par dager. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet November 14, 2015 Share Skrevet November 14, 2015 følger! ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leiferiklarsen Skrevet Januar 6, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 6, 2016 Er en stund siden noe oppdateringer nå. Er veldig kaldt om dagen, og varmekanonen er lånt bort. Men skal snart begynne med bytting av pærer og Angel Eyes installering. Skal også bytte ut noen relèer i GM5-modulen så jeg kan låse opp og igjen bilen med nøkkelen. Alle de delene kommer vel rundt den 20. Så mer kommer etter det! Ha et fortsatt godt nyttår alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå