Tom Andre Skrevet Oktober 29, 2015 Share Skrevet Oktober 29, 2015 Hei. Har en Bmw 320i 2006 mod. Motor N46-B20B med meget høyt olje forbruk. Ingen utvendige lekasjer, lurte på om det er noen svakheter med disse motorene eller om noen vet om det er noe som er kjent årsak til dette. Må etterfylle ofte da jeg får beskjed om lavt oljenivå. Ingen unormal eksosrøyk, motoren fjusker ikke å går jevnt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 29, 2015 Share Skrevet Oktober 29, 2015 Sjekk først om det blåser eller trekker inn luft i olje påfylling lokket. Dernest kan du sjekke om det er blårøyk ved oppstart av kald motor. Så sjekker du om det er blårøyk når du bruker motor til å bremse i bakker og gir gass igjen. Meld tilbake her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Andre Skrevet Oktober 29, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2015 Skal sjekke dette når jeg kommer hjem ifra jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Andre Skrevet Oktober 29, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2015 Noen andre tips ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Andre Skrevet Oktober 29, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2015 Noe problem med veivhus filter på disse motoran ? Nylig tatt motor rens, nettopp skiftet motorolje å filter. Problemet var før dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 29, 2015 Share Skrevet Oktober 29, 2015 Om du besvarer mitt innlegg først, så får vi svar på alt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Andre Skrevet Oktober 29, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2015 Otis jeg sjekker dette når jeg kommer hjem om 2 uker. Så får du svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 29, 2015 Share Skrevet Oktober 29, 2015 Det høres greit ut. Men jeg kan avsløre at punkt 1 i mitt første innlegg kan tyde på defekt veivhusventilasjon om det ikke er et svakt vakuum der. Det andre punktet kan tyde på defekt ventiltetninger, om det er blårøyk ved oppstart og motorbrems i bakker, for så å gi gass. Ett siste punkt som jeg ikke har nevnt er dårlige stempelringer, men mon tro om det kan oppdages ved dårlig kompresjon? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oks Skrevet November 20, 2015 Share Skrevet November 20, 2015 Hei fant du ut hva som var galt har en e90 som bruker 1l på 1400 km så lukter det litt brent i cupen av og til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 20, 2015 Share Skrevet November 20, 2015 Det er enten tett veivhusventilasjon, dårlige stempelringer, dårlige ventil tetninger eller ytre lekkasje. Brent lukt er helt sikkert lekkasje på vakuum pumpen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet November 21, 2015 Share Skrevet November 21, 2015 (endret) Kan være lekkasje ifra toppdekselpakning eventuelt. Som da videre drypper ned på eksosen. Endret November 21, 2015 av vegard89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå