Gå til innhold

Hvilken andre en BMW kom med M60 og M62 motoren?

Jan E-28
 Share

Anbefalte innlegg

Prøver i et desperat forsøk å finne en M60/M62 motor i 1/18 scala. Men i de modellene som kom med denne motoren så er det alltid en motorstørrelse større også som har apelert mer til modelbyggerne:

E31 840ci = 850i

E34 530i=M5

E39 540i = M5

E38 730i/740i = 750i

Så finnes det andre merker som brukte disse motorene, og som kanskje var eneste, eller største utgaven?

En har De Tomaso Guarà, men det er kun Pantera som det blir laget modell av kan det se ut til.

Eneste jeg har funnet som kan være noe er Welly sin Range Rover. Men finner ingen bilder av motoren, så kan se ut til at den ikke har mulighet til å åpne panser.

Andre spesielle biler kanskje som brukte M60/M62?  En utgave av Wiesmann? Andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt om jeg forstår spørsmålet, men flere varianter av Alpina brukte også M60/M62 motoren (bl.a E36 B8) i tillegg til Morgan Aero 8, Ascari KZ1/A10 og Range Rover. BMW brukte også motorene i E32, E52 og E53... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å finne en modellbil i størrelse 1/18 som har en M60/M62 motor for å lage en custom job med den motoren i en annen 1/18 model  O:)

Ascari var det ikke mye modelbiler av kan det se ut til.

Alpina modellene ser ut til å være av 3.2l utgaven. Rart det ikke finnes noen B8 E36/E34 - finner de kun i 1:43  :sad:

X seriene jeg har funnet er heller ikke med den motoren.

Morgan Aero 8 virker veldig interessant, den er populær å lage i 1/18. Må sjekkes ut, takker :-)

Endret av Jan E-28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...