Gå til innhold

E60 525dA metallisk rasle lyd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Skriver i egen tråd da jeg håper innlegget ikke blir fort oversett som i E60 tråden, uansett, jeg har en type metallisk klinge/rasle lyd i bilen et sted, jeg aner ikke hvor, men den har vært der en stund, den kommer og går litt som den vill selv, den har ikke vært der siste måneden hvis jeg ikke husker feil, men idag på vei hjem fra jobb hørte jeg den igjen og klarte å fange den såvidt på film. Noen som har vært borti, evt vet hva denne lyden kan være før jeg stikker inn på merkeverksted og kaster tusenlapper fra meg?

Link til fimen på YouTube : 

Skrevet

Den er veldig lav, godt gjemt bak dekkstøy, men når jeg skrur opp volumet på hodetelefonene hjemme så hører jeg det. Var innom fattern, og viste han det, og han hørte også den rasle/plinge lyden, han mente at det kunne være en bolt/skrue under som er løs. Det som er rart er at lyden forsvinner når jeg får vaska bilen nøye, og rensa felger, også kommer den igjen senere. Den kommer imellom 50-95km/h ca. Skal teste i morra, vaske bilen etter jobb,også høre etter. Har googla litt rundt, og noen sier det kan være "takluka", ikke selve glassluka, men den man kan dra for å ikke slippe sola inn. 

Skrevet

Vaska bilen med felgrens og avfetting før jeg dro på jobb, hørte fortsatt den klirre lyden. Når jeg dro hjemover, så var lyden så lav at jeg ikke hørte den med mindre jeg muta musikken, da hørte jeg den såvidt. Skal teste ut en annen teori i morgen, hvis lyden fortsatt er der, så blir det inn til merkeverkstedet, mistenker egentlig at det ligger en stein et sted, evt ødelagt bremseskjold.

• 3 weeks later...
Skrevet

Har idag finni ut hva den metalliske plinge lyden er, og det var riktig nok litt "uventet", men det gir jo mening når man legger de sammen, så lages den lyden. Billig blei det også, tjente faktisk litt på det. Grunnen er disse her som har liggi å hatt "hyrdestund" :P

post-73485-0-55292400-1448379038_thumb.j

post-73485-0-58064500-1448379034_thumb.j

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...