Kevbox Skrevet November 3, 2015 Share Skrevet November 3, 2015 Hei,Jeg la merke til at min 630i bruker mer en broren min sinn 630.Begge hadde nettopp hatt stor service og software oppdatering.Min er kjørt 53.000km 2007mod og hans 93.000km 2006mod. F.eks når jeg hadde på cruise control på begge; kjørte med 100km/t 2000omdr min brukte 11.6 l/100km og hans 9.7 l/100km.( bilde ble tatt på samme strekning). Samme motor - samme bil men hva kan være grunnen til det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 3, 2015 Share Skrevet November 3, 2015 (endret) Forskjellig turtall? Også kan det være feil visning av faktisk forbruk. Endret November 3, 2015 av Otis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kevbox Skrevet November 3, 2015 Forfatter Share Skrevet November 3, 2015 Hvis du ser nederst bildet (broderen sin) bruker mindre med høgere turtall. Kan det være så stor avvik på visningen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet November 3, 2015 Share Skrevet November 3, 2015 Du har nesten full tank (mer vekt) har dere forskjellige dekkdimensjoner? Det påvirker også en del. Tett luftfilter, gammel olje ++ mye spiller inn. I min erfaring går også forbruket ørlite ned om man kjører 98 oktan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 3, 2015 Share Skrevet November 3, 2015 Har du kontroll målt begge bilene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kevbox Skrevet November 3, 2015 Forfatter Share Skrevet November 3, 2015 Dekk dimensjoner er det samme.Nettopp hatt service på begge ; Byttet olje , oljefilter , luftfilter , bensin filter , tennplugg osv..Brukte Castrol EDGE TI 0W30 olje. Otis; hva mener du med kontroll måle? ( har ikke så detaljert greia på biler)... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 3, 2015 Share Skrevet November 3, 2015 Altså at du fyller like mye drivstoff og kjører de likt for å måle om aktuelt forbruk har avvik? Fordi, om forbruksmåler tar feil, i forhold til en kontrollmåling så kan dette justeres. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå