Lars Alund Skrevet November 4, 2015 Share Skrevet November 4, 2015 Hei! Vurderer å bytte høyttalere i bilen. Er en Bmw e60 2008. Er det noen som har noen gode tips på hva jeg burde kjøpe? og må jeg bytte ledningsverk, forsterker osv? På forhånd takk for svar! Lars Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet November 4, 2015 Share Skrevet November 4, 2015 Søk litt (forumregler) det ligger tusenvis av slike tråder her inne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OveN Skrevet November 4, 2015 Share Skrevet November 4, 2015 Først må du finne ut hvilket lydsystem du har originalt: Basis/standard (ingen utstyrskode), HiFi (kode 676) eller HiFi Pro (kode 677). Jeg tar det for gitt at du ikke har Individual Audio (kode 752) Dette har alt å si for hva som trengs og hvilke løsninger du kan gå for. Finn utstyrslista, så har du en start. Å oppgradere til en god forsterker er vel så viktig som å oppgradere høyttalere, hvertfall i mine ører. Det er slett ikke sikkert at original forsterker er egnet til å drive ettermarkedshøyttalerne du velger deg ut. OEM forsterkerne er ganske tamme greier. OEM høyttalerne får seg et kjempeløft om de blir drevet av en god forsterker. Om du bytter ut høyttalerne i tillegg til ny forsterker så er du jo enda litt lenger på vei mot god lyd. Det er hvertfall én tråd her inne med bilder og slikt fra en med e6x som oppgraderte forsterker (JL HD900/5) og høyttalere (Focal ett-eller-annet mener jeg å huske). Han hadde 676 HiFi som utgangspunkt. Lydsystemene er tilnærmet identiske på tvers av e6x og e9x (og flere andre serier også forøvrig) så du kan jo se innom tråden min også, link i signaturen. NB! Disse to nevnte trådene er kun delvis relevante om du har noe annet enn 676 HiFi i din bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BRIO Skrevet November 14, 2015 Share Skrevet November 14, 2015 Med tanke på at du skriver at lydsystemene er nærmest identisk mellom e60 og e90. Hos bilradiospesialisten har de mange høyttalere som bla passer e90 men omtrent ingenting som går til e60. Er dette bare ufulstendig informasjon om hvilke biler ht passer til, eller er det en reell forskjell? http://www.bilradiospes.no/m/shop/?katid=1303 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OveN Skrevet November 15, 2015 Share Skrevet November 15, 2015 Med tanke på at du skriver at lydsystemene er nærmest identisk mellom e60 og e90. Hos bilradiospesialisten har de mange høyttalere som bla passer e90 men omtrent ingenting som går til e60. Er dette bare ufulstendig informasjon om hvilke biler ht passer til, eller er det en reell forskjell? http://www.bilradiospes.no/m/shop/?katid=1303 Mulig jeg tok litt store ord i munnen der. Jeg slo opp litt ymse nå og de delenummerene jeg sjekka på elementer i e8x og e9x er identiske, mens e6x har andre delenummer. Uansett vil jeg tro at høyttaler-kit som passer i e9x er rimelig plug and play i e6x også, selvom nesten ingen av de du linket til fører opp e6x. Match-settet er listet som at det passer e6x, så da må jo det bety at størrelse/montering er identisk med de andre seriene de har listet. Ingen garantier fra min side, men jeg kan ikke helt skjønne hvordan elementer fra Match passer i både e9x og e6x, mens elementer fra andre leverandører passer i e9x men ikke i e6x. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå