Stawky Skrevet November 8, 2015 Share Skrevet November 8, 2015 Hoy. Sjekker her om noen har tips til hva som kan sjekkes/gjøres. Har konvertert 330en min fra SMG til manuell, og etter dette virker ikke cruisecontrolen. Jeg har lagt opp clutch switch (sjekker når pedalen trøs inn for å slå av cc). Har ikke lagt opp clutch modulen, såvidt jeg vet så trenger jeg ikke denne (sitter på selve mastersylinderen og skal også kobles opp mot EWS, så tror at den eneste funksjonen denne har er at clutch må trøs inn for å få start på bilen). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sAlnes Skrevet November 12, 2015 Share Skrevet November 12, 2015 Hei. Nå har ikke jeg mye peiling på e46 og hvertfall ikke SMG og 3 liter. Men har ettermontert orginal cc på E39. Når du bygde om til manuell? fjernet du SMG modulen? eller automatkasse modulen? Vist det er tilfelle så kan det være cc modulen må kodes til vanlig manuell gir. Kommer lyset i dashen når du aktiverer ccen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet November 12, 2015 Share Skrevet November 12, 2015 Du må nok bare omprogrammere til manuell mener jeg å huske fra min tid med ombygging av 330'en Har du den "store" clutchbryteren med 4 ledninger på? Mener det er kun den som funker med CC. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stawky Skrevet November 12, 2015 Forfatter Share Skrevet November 12, 2015 Hei. Nå har ikke jeg mye peiling på e46 og hvertfall ikke SMG og 3 liter. Men har ettermontert orginal cc på E39. Når du bygde om til manuell? fjernet du SMG modulen? eller automatkasse modulen? Vist det er tilfelle så kan det være cc modulen må kodes til vanlig manuell gir. Kommer lyset i dashen når du aktiverer ccen? Alt av styreenheter, moduler og ledningsnett er fjerned som hadde med SMG å gjøre. På E46 (med M54 hvertfall) så er ikke CC en egen modul, den går under DMEen. All koding er gjort fult om til manuell, og ekstrakoden for SMG er fjernet. Du må nok bare omprogrammere til manuell mener jeg å huske fra min tid med ombygging av 330'en Har du den "store" clutchbryteren med 4 ledninger på? Mener det er kun den som funker med CC. Ser ut som det har noe med clutchswitch, får den ikke til å gi utslag i INPA. Funka CC hos deg? Tenker å kjøbe inn den andre switchen også og seriekoble dem sånn de fleste guider nevner og bare droppe og koble den opp til EWSen, og se om det kan hjelpe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet November 12, 2015 Share Skrevet November 12, 2015 CC funket hos meg ja, men husker ikke helt hva jeg gjorde Jeg kodet aldri om til manuell og hadde girkasselys. Sto masse om det på ombyggings-trådene fra E46fanatics (fra auto til manuell) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå