Gå til innhold

E46 - Cruise Contol virker ikke.

Stawky
 Share

Anbefalte innlegg

Hoy.

Sjekker her om noen har tips til hva som kan sjekkes/gjøres.

Har konvertert 330en min fra SMG til manuell, og etter dette virker ikke cruisecontrolen. Jeg har lagt opp clutch switch (sjekker når pedalen trøs inn for å slå av cc). Har ikke lagt opp clutch modulen, såvidt jeg vet så trenger jeg ikke denne (sitter på selve mastersylinderen og skal også kobles opp mot EWS, så tror at den eneste funksjonen denne har er at clutch må trøs inn for å få start på bilen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Nå har ikke jeg mye peiling på e46 og hvertfall ikke SMG og 3 liter. Men har ettermontert orginal cc på E39. Når du bygde om til manuell? fjernet du SMG modulen? eller automatkasse modulen? Vist det er tilfelle så kan det være cc modulen må kodes til vanlig manuell gir. Kommer lyset i dashen når du aktiverer ccen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Nå har ikke jeg mye peiling på e46 og hvertfall ikke SMG og 3 liter. Men har ettermontert orginal cc på E39. Når du bygde om til manuell? fjernet du SMG modulen? eller automatkasse modulen? Vist det er tilfelle så kan det være cc modulen må kodes til vanlig manuell gir. Kommer lyset i dashen når du aktiverer ccen?

Alt av styreenheter, moduler og ledningsnett er fjerned som hadde med SMG å gjøre. På E46 (med M54 hvertfall) så er ikke CC en egen modul, den går under DMEen.

All koding er gjort fult om til manuell, og ekstrakoden for SMG er fjernet.

Du må nok bare omprogrammere til manuell mener jeg å huske fra min tid med ombygging av 330'en :)

Har du den "store" clutchbryteren med 4 ledninger på? Mener det er kun den som funker med CC.

Ser ut som det har noe med clutchswitch, får den ikke til å gi utslag i INPA. Funka CC hos deg? Tenker å kjøbe inn den andre switchen også og seriekoble dem sånn de fleste guider nevner og bare droppe og koble den opp til EWSen, og se om det kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...