Torion Skrevet November 12, 2015 Share Skrevet November 12, 2015 Hei, E36, 1991 mod, 320i, sedan. Etter den nye EU kontrollen var det mye å sette fingeren på. Det eneste punktet som gjenstår nå er å få avgassen innenfor. Første eu-kontrollen ga for høy hc (ca 400) og co (ca 0,7). Ting gjort etter den testen: - Byttet plugger - Byttet luftfilter - Kjørt system/injektor rens - skiftet olje og filter Test nr 2: - CO 0,69% - CO2 1,20% - HC 592 ppm - 02 1,6% Vet ikke hva som er "normale" verdier for denne bilen. Ved feilsøking på bilen ble det oppdaget at det ikke var noe innmat i katalysatoren, og verkstedet "tror" at problemet blir borte ved å montere ny katalysator, men de er ikke helt sikker. Ble fortalt at for videre feilsøk/testing må denne fikses. Noen som har noen ideer eller tips? gammel bil og føler det kan bli sånn at man bytter en og en del og så blir sluttsummen veldig høy.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet November 12, 2015 Share Skrevet November 12, 2015 Det er ganske rimelig å anta at det blir mer utslipp av uønskede forbindelser når katalysatoren mangler. Det er jo nettopp derfor den monteres på biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet November 14, 2015 Share Skrevet November 14, 2015 Kan jo enten kjøpe en brukt eller universal på biltema. Evt kvelle litt parafin på tanken, skal i følge en mekaniker jeg kjenner funke på CO`n. På gammel mærsja fyllte jeg K-Kemetyl på tanken og fikk verdiene ned på minimum, dette var dog en dieselmaskin. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet November 15, 2015 Share Skrevet November 15, 2015 Hørt noen prate om e85 på tanken også. Men aner ikke om det fungerer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet November 16, 2015 Share Skrevet November 16, 2015 JA! e85 skal du kvelle i.. Glemte å nevne det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torion Skrevet November 16, 2015 Forfatter Share Skrevet November 16, 2015 er nok ingen plasser i Nord-Norge som selger E85, vært inne på ideen :/ De reagerte på HC også å sa denne var mye høyere enn kravene. høy HC og CO tilsa at det var uforbrent bensin i avgassen iht. verkstedet. Har prøvd å finne avgassverdiene før katalysator for å sjekke om mine uten katalysator er i nærheten. For alt jeg vet kan det være dårlig coil, mangel på kompresjon, osvosv i tillegg til katalysator. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå