Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Dette gjelder en 2002 E39 530D...

kald starta bilen hær om dagen i ca. 4-  grader etter at den noen dager tidligere hadde stått lagret innendørs... (trilla den bare ut og parkerte da) Så da jeg skulle kjøre var bremsepedalen helt hard, som om den var spekt fast nesten. Etter hvert ble det litt bremsekraft og plutserlig løstnet det opp så bremsepedalen ble veldig lett og løs. (vesentlig lettere en før!) Nå er den så lett at det er nesten umulig å bare bremse litt. Da pedalen er så lett og tar veldig brått!

Noen som vet hva jeg burde inspisere?? Regner med det har noe med bremsekraftforsterkeren e.l å gjøre, men klarte ikke se noe fysisk på den...

edit: det som også er rart er om jeg trykker flere ganger på bremsepedaler da jeg er i fart blir pedalen hard å trykke på etter bare ca 3-4 pump.

Det kommer også en markant plåselyd fra området dær forsterkeren sitter da jeg trykker på bremsa.

Endret av Dieselberg
Skrevet

sjekk hvordan dreneringen er under pollenfilterboksen i motorrommet.  ikke uvanlig at dise går tett også samler det seg vann..   tipper det er fuktighet i bremsekraftforsterkeren som nå er fryst...  : ) 

Skrevet

sjekk hvordan dreneringen er under pollenfilterboksen i motorrommet.  ikke uvanlig at dise går tett også samler det seg vann..   tipper det er fuktighet i bremsekraftforsterkeren som nå er fryst...  : ) 

Ja kan være... men det var ikke spes fuktig nedi rommet dær bremsekraftforsterkeren sitter, og det ble ikke bedere etter at bilen sto inne i varmen i noen timer heller, fortsatt veldig lett og brå pedal. Kan det skje at forsterkeren har blitt skada da  :---)

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...