CaptainSexy Skrevet November 15, 2015 Skrevet November 15, 2015 Hallo folks.. Her om dagen når jeg skulle på jobb var rattet veldig tungt.. Sjekket servooljen og den var nesten helt tom.. Da kjøpet jeg ATF og fylte opp igjen.. Etter dette får jeg en ulyd når jeg legger over, akkurat som ett knepp.. Men dette høres bare inne i bilen, lyden høres ikke utenifra. Lyden er også ganske så svak, må nesten høre etter for å oppfatte den. Har noen av dere opplevd dette før?
Sammyen Skrevet November 16, 2015 Skrevet November 16, 2015 Luftet du etter du fylte? Mistenker du lekkasje? Ligger oljen på dekselet under bilen? Har du prøvd å sjekke for slark på reimhjulet? Er pumpa dårlig så er det som oftest skovlehjulet og då er det slark ut og inn. Etter eg bytta pumpa mi så har eg fortsatt lyder men kan ikkje beskrive det som eit "knepp". Kan du definere "knepp" ? Sent from USS Enterprise
CaptainSexy Skrevet November 25, 2015 Forfatter Skrevet November 25, 2015 Glemte helt denne tråden. Ja jeg luftet etter jeg fylte olje. Lekkasjen kom av en dårlig slangeklemme rett under servooljetanken. Rattet er tung i lav hastighet. Og retter seg ikke opp 100%, kjører jeg i rundkjøringer kan jeg legger om så fortsetter bilen å svinge uten å rette seg. Kneppe lyden kommer når jeg står stille.. Det minste bevegelse på rattet så kommer det ett "knepp"
Krika Skrevet November 27, 2015 Skrevet November 27, 2015 Fattern har også hatt en kneppelyd ved sving, viste seg å være gåent topplager.
CaptainSexy Skrevet November 27, 2015 Forfatter Skrevet November 27, 2015 Har time til mandagen så vi krysser fingrer og tær for at det er ett lite problem.
CaptainSexy Skrevet November 30, 2015 Forfatter Skrevet November 30, 2015 Hoi! Da har bilen vært en tur på verksteder.. Mekanikeren kunne ikke finne noe feil med styringen, men oppdaget at servooljen var helt brun.. Så han mente at det gjorde slikt at servopumpen ikke klarer å lage høyt nok trykk.. Så må drenere ut servoolje og fylle på ny.. Men! Hvor kan jeg drenere den fra for å få ut mest mulig av den gamle olja? Ble anbefalt å ikke suge den opp, men drenere den underifra. Har dere noen tips?
Otis Skrevet November 30, 2015 Skrevet November 30, 2015 Noen kutter servo slangen på undersiden av bilen og skjøter sammen igjen. Jeg tok bare av hurtigkoblingen på kjøleren og tappet av der. Fikk kanskje ut 0,4-0,5 liter da. Min olje var også brun i ekspansjonstanken, men når jeg tappet den av var det mer korrekt farge. Dette var på 109000km
CaptainSexy Skrevet November 30, 2015 Forfatter Skrevet November 30, 2015 Aha! Vil jo helst unngå å kutte noe.. Fikk også ett tips om a skru av slangen på det laveste punktet på servopumpa.. Har ikke fått tittet så mye enda.. Hvis noen har bilder hadde det vært supert.
orala Skrevet November 30, 2015 Skrevet November 30, 2015 Aha! Vil jo helst unngå å kutte noe.. Fikk også ett tips om a skru av slangen på det laveste punktet på servopumpa.. Har ikke fått tittet så mye enda.. Hvis noen har bilder hadde det vært supert. Et lite tips om oljen. Min E39 fra 2001 skal ha CHF 11 S tror jeg det er. Det står på lokket.
CaptainSexy Skrevet Desember 1, 2015 Forfatter Skrevet Desember 1, 2015 Hvordan er det å drenere her? (Rød Pil på bilde) Eller andre forslag?
Otis Skrevet Desember 2, 2015 Skrevet Desember 2, 2015 Aner ikke, men ville bare si at det tok løs slange 14 blir det vel. E6x har uttak på hver sin side, og ikke slik som på e39, ovenfor hverandre.
hanzhe Skrevet Desember 2, 2015 Skrevet Desember 2, 2015 forsvant kneppingen i rattet ditt da du byttet servoolje, Otis? Sliter litt med det selv.
Otis Skrevet Desember 2, 2015 Skrevet Desember 2, 2015 Niks. Knepping i rattet har jeg enda. Har kommet så langt at jeg antar det er noe ganske langt oppe på rattstammen og ikke nede. Det høres veldig godt inni bilen, men ingenting utenfor. Jeg skiftet servoolje pga litt svak servo, og det ble bedre. Ble kanskje litt jevnere på servo virkning.
CaptainSexy Skrevet Desember 2, 2015 Forfatter Skrevet Desember 2, 2015 Jeg skal bytte servoolje i helgen så får vi se om det hjelper
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå