Jump to content

CaptainSexy

Members
  • Posts

    76
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Sponvika
  • Kjøretøy
    BMW 520 E39

CaptainSexy's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

2

Reputation

  1. Takk for gode råd ! Jeg vil helst holde meg rundt 250k, jeg ser dog at flere F30 ligger til denne prisen. Men disse har jeg null erfaring med. Tanken har slått meg å ha litt is i magen til en 325i eller D dukker opp, hvis N47 er helt uaktuelt.
  2. Det var en liten skriveleif, mente så klart garanti
  3. God mandag kjære forum-ryttere. Jeg skal kjøpe meg en ny (brukt)bil i nær fremtid, og jeg trenger litt tips. Jeg har alltid vært meget svak for E92 så dette er noe jeg virkelig ønsker, men E90 og E91 kan være aktuelt hvis alt stemmer. Ting jeg ser etter er full M-sport, X-drive hadde vært kjekt og minimum 320d. Hva er fallgruvene jeg bør se etter på disse modellene? Bør jeg kjøpe bil gjennom forhandler med bruktbilgaranti? F.eks denne bilen: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=109186555 Den har det meste jeg ser etter, men jeg ser at den har garanti gjennom AutoConcept. Noe som jeg har lest kun negative ting om. Er dette noe jeg bør vike unna? Jeg har aldri kjøpt så dyr bil før så alle tips blir satt meget stor pris på
  4. Selger min 5-serie pga en feil jeg ikke klarer å finne ut av. Når bilen blir kjørt over lengre tid begynner den å jage mellom 1500 - 3000 RPM når bilen står i park og forsvinner når bilen blir kald. Jeg har ikke kunnskap eller tid til å finne ut av dette så jeg selger heller bilen til noen som har kunnskapen. Bilen har dessverre den typiske E39 rusten som har spredd seg både her og der. 18 '' M5 replica felger med godt mønster og på vinterfelger er det originale 16'' BMW nokian piggfritt. Tror disse er ca 2 sesonger gamle. Har byttet ut cd spilleren til en Alpine spiller med bluetooth, handsfree, aux og usb. Det er også montert basskasse i bagasjerommet( Den følger med) Følger også med ymse deler. Jeg har vært utrolig fornøyd med denne bilen, men dessverre ser jeg meg nødt til å bytte den ut. BILEN SELGES MED KJENT FEIL, SELGES SOM DEN STÅR. INGEN BYTTER. KM stand: 327xxx Eu godkjent til: 30.06.2017 Tar forbehold om feil i annonsen. Pris: 9000,- Sted: Sponvika, Østfold
  5. Det skal jeg gjøre ! Takker så meget for hjelp
  6. Aha ! Jeg er jammen ikke sikker, dette ble gjort på et verksted, ikke av meg selv. Jeg byttet veivsensoren i fjor, kan det være den som skaper trøbbel igjen? Har merket at bilen er litt kranglete ved oppstart, samme som den var når veivsensoren tullet.
  7. Halloen ! Jeg sliter fortsatt med at bilen jager veldig på tomgang, akselerer på egenhånd og stopper ved kraftig nedbremsing. Hadde diagnose på bilen, men ingen feil dukket opp. Jeg fikk et lite tips om å bytte bensinpumpe rele, men usikker på hvilken som går til pumpa. Hvilken skal jeg bytte og hvor kan jeg få tak på noe slikt? Takk !
  8. Var på vei til Lillehammer da jeg merket av bilen begynte å slå noe veldig da jeg tok foten av gassen. Jeg kjørte inn på en bensinstasjon og når jeg setter bilen i park så bare står den å ruser mellom 0 - 3000 RPM. Når jeg sto i kø så stoppet bilen flere ganger... Har også merket i det siste at bilen er litt tungstartet på morgenen også. Noen som har vært borti dette? Må få tatt diagnose til uken. Takk.
  9. Hallo folks. De siste dagene da det har vært skikkelig kaldt, altså mellom -10c til -15c så har jeg hørt en svak brumming/vibrasjon som kommer bakfra. Den kommer når bilen er kald og mellom 1800-2200rpm, men forsvinner nesten helt når bilen er varm.. Den er ganske lav så må nesten konsentrere seg for å høre den. Kan dette komme av kulden? Den har ikke vært der når det var pluss grader. Jeg har null peil på hva dette kan være så setter stor pris på tips. Takk!
  10. Etter en god rens av tennpluggene startet bilen! De var dynket i bensin, så ikke noe rart den ikke ville fyre opp. Jeg måtte bruke en forlenger på ca en halvmeter før tennpluggene rikket på seg, de satt noe fryktelig! Var en utrolig deilig følelse når den endelig fyrte opp
  11. Satser på det Skal bare få tak i en 16mm lang pipe så blir det bra! Hadde skrudd av alt slik at det var bare å skru ut tennpluggen, men da sa det stopp! Den var akkurat for kort...
  12. Jupp har prøvd det, men den får ikke nok gnist tror jeg.. Prøvde å kjøre den lenge på starteren, men endte opp med dødt batteri.. Bytter alle pluggene i morgen, så får vi se
  13. Godt nytt år folkens! I går rett før jeg skulle dra i nyttårslag så ville ikke bilen starte.. Motoren går rundt og har strøm.. Kjimer jeg den lenge nok lukter det litt bensin, så pumpen virker. Dagen før skulle jeg flytte litt på bilen, ca 20 sekunder bare.. Og etter det har det vært død.. Har lest litt at E39 kan drukne pluggene ved veldig kort kjøring. Så jeg satt i gang for å skru de ut, men skjønte for at jeg har alt for korte piper. Må kjøpe tennplugspiper i morgen(Hvor mine har blitt av vet jeg ikke) Har noen hatt lignende problem? Også noen tips til hvilken plugger jeg bør kjøpe? Og hvor stor/liten pipe må jeg ha for å få de ut? Har aldri byttet på E39 før.. Takk for all hjelp.
  14. Ønsker å selge min 2x12 Basskasse med forsterker. Elementene er Ground Zero GZIW300X 350W 1x4ohm Kassen er ICEbox 2x12" Portet 100 Liter. Forsterker er MDS 800W RMS Monoblokk Basskassen er ca 2 måneder gammel(Den er satt sammen av Nautiluz her på forumet) Veldig pent brukt. Selges pga kjøp av 1x15'' Denne kassen passer perfekt i E39 Sedan. Pris: 2500,- Sted: Sponvika, Østfold..
  15. Jeg skal bytte servoolje i helgen så får vi se om det hjelper
×
×
  • Create New...