Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På bilen min har jeg en fjernstyrt Defa pakke med motor og kupevarmer.

Er litt usikker på om det er lader til systemet.

Ser det er en svart boks under panseret, men er usikker på om dette er selve styringen for enheten eller laderen.

Mener det skal være lader på dette systemet dette kan sikkert sjekkes med et multimeter.

Er litt usikker på hvordan bryteren skal stå på multimeteret når dette måles.

Skrevet

Det skal stå på innstilling for å måle likespenning. Dvs. ofte en V og en rett strek.

Så måler du batterispenning mens bilen står tilkoblet defa, så skal du ha over 13v visst den lader.

Skrevet

Hei, hvis du har fjernkontroll ser du batterispenningen på fjernkontrollen når bilen er tilkoblet strøm om den lader. Batterispenning kan du uansett sjekke selv om bilen ikke er tilkoblet strøm. Laderen er en sort liten sak som gir et rødt lite lys ved tilkoblet strøm. Har hadd fjernkontroll på bilen min men disse fjernkontrollene spiser batteri etterhver så har gått over til appstyring som fungerer fantastisk bra.

Bygge om til appstyring koster mindre enn en fjernkontroll om du gjør det selv, ganske enkelt

Skrevet
  På 16.11.2015 den 9.40, gk740ia skrev:

Hei, hvis du har fjernkontroll ser du batterispenningen på fjernkontrollen når bilen er tilkoblet strøm om den lader. Batterispenning kan du uansett sjekke selv om bilen ikke er tilkoblet strøm. Laderen er en sort liten sak som gir et rødt lite lys ved tilkoblet strøm. Har hadd fjernkontroll på bilen min men disse fjernkontrollene spiser batteri etterhver så har gått over til appstyring som fungerer fantastisk bra.

Bygge om til appstyring koster mindre enn en fjernkontroll om du gjør det selv, ganske enkelt

Har du info om kordan du jørr det?

Skrevet

Den du tok bilde er selve strømforgreneren til defa. Inn og ut. Dvs møtepunktet der kabel går til kupevarmer, så evt motorvarmer og tilkoblingsstrømmen. Om du har batterilader er den tilkoblet på batteriet (to små ledninger)

Skrevet
  På 16.11.2015 den 16.22, mort skrev:

Har du info om kordan du jørr det?

Da jeg bygget pm til appstyring i fjor betalte jeg 1500-1600 for ombygg.settet. Er bruksanvisning med så ganske så greit å gjøre det selv om man ikke er makaniker men litt nevenyttig

post-38913-0-94279600-1447771374_thumb.p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...