vegard89 Skrevet Desember 1, 2015 Skrevet Desember 1, 2015 Vet det har vært mye snakk om dårlig kvalitet på di billig variantene av sånne type sensorer bla veiv og kam sensor. Enten som fungerer dem ikke eller så fungerer dem kanskje en kort stund. Rett meg om jeg tar feil.
Sebb9 Skrevet Desember 1, 2015 Skrevet Desember 1, 2015 Å måle ohm på en sensor sier lite om den er i orden eller ikke. Det var en av metodene man hadde i "gamlle dager". En av flere. Det er litt elektronikk inne i en sensor. Den kan godt kødde om den har riktig ohm verdi. Hvis du i det hele tatt finner noen kilde som forteller hva verdien skal være.E34 er en gammel bil da Er ikke så fryktelig mye mer enn en spole inni, den skal være på 540 ohm +/- 10%. Trenger ikke ha motoren i gang for å måle.
Veggie Skrevet Desember 4, 2015 Forfatter Skrevet Desember 4, 2015 Målte ohm på både veivsensor og kamsensor idag. Da jeg målte ga den utslag på bare to av de tre podene inne i kontakten.(sikkert normalt?) Veivsensoren viste 0,588Kohm, og kamsensoren viste 1,5 Kohm. Godt mulig at det er kamsensoren som lager fusking da elr? Veivsensor fra M54 til M50 passer forresten ikke, den blir for lang
Sebb9 Skrevet Desember 4, 2015 Skrevet Desember 4, 2015 (endret) Den tredje er jord, så det er normalt. Husker ikke hva kam sensoren skal være, men tror det er mer enn veivsensoren, 1.5K ohm hørtes ikke så galt ut. Jeg ville prøvd å få tatt en skikkelig diagnose for å finne ut hva den "unknown" feilkoden er. Hvis den sviver på 5 sylindere av og til skulle du fått feilkode på missfire. Endret Desember 4, 2015 av Sebb9
Veggie Skrevet Desember 9, 2015 Forfatter Skrevet Desember 9, 2015 Sjekket coilene idag, og fant en feil Jeg dro ut en og en coil, og på cyl 1 ga det ingen reaksjon når jeg trakk ut kontakten. Så prøvde jeg å bytte coil fra cyl 2, og fortsatt ble det ingen reaksjon fra når jeg tok ut kontakten på cyl 1. Jeg tenker å spraye elektroclean elrnå i kontakten når jeg har muligheten. Er det noen som vet hva annet det kan være hvis det ikke er dårlig kontakt?
stig. Skrevet Desember 9, 2015 Skrevet Desember 9, 2015 (endret) sjekk elnettet fra coilkontakta å litt videre inn. jeg mener at veiv å kam føler skal ligge på omtrent like verdier faktisk , kan sjekke i no papirer sjekka , kam skal være ca 1400 ohm faktisk.så da er nok 1500 innafor , å veiv skal jo da være ca 500-550 ohm , så tror det at du har 590 på veiv er nok også innafor Endret Desember 9, 2015 av stig.
bmwmann24 Skrevet Desember 25, 2015 Skrevet Desember 25, 2015 Å måle ohm på en sensor sier lite om den er i orden eller ikke. Det var en av metodene man hadde i "gamlle dager". En av flere. Det er litt elektronikk inne i en sensor. Den kan godt kødde om den har riktig ohm verdi. Hvis du i det hele tatt finner noen kilde som forteller hva verdien skal være. Feil. Ifølge Autodata (som stortsett alle verksteder bruker) så skal veivsensor være mellom 500-550OHM. Er den utenfor disse verdier så kan du banne på at det er feil på sensor. Derfor bruker man Autodata. Nettopp for å finne verdier på delene man mistenker er ødelagte. Å måle ohm på en sensor sier lite om den er i orden eller ikke. Det var en av metodene man hadde i "gamlle dager". En av flere. Det er litt elektronikk inne i en sensor. Den kan godt kødde om den har riktig ohm verdi. Hvis du i det hele tatt finner noen kilde som forteller hva verdien skal være.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå