Gå til innhold

E46 316i motor problem

sbakken22
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en 2003 E46 316i. Jeg har hatt en god del problemer med den i det siste. Den begynte og rykke og nærmest hoppe vilt under pådrag, men fungerte fint ved normal gass. (under middels). Jeg kjørte litt til med dette for og teste litt, men kort tid etter fikk jeg feiltenning på syl. 2 og 3. Feilkodene som har kommet inn er feiltenning på flere sylindere med bensinkutt og feiltenning på 2 og 3 med kutt. Jeg hadde den i garasjen og testet at det var samme sylindere hver gang. Jeg byttet om plassene på coilene og feilen flyttet seg ikke. Jeg byttet bensinfilter og dette hadde ikke noe og si. Jeg har plugget ut MAF sensor for og sjekke om den går rent på faste parametere, men dette hjalp ikke, ble enkli bare verre. Jeg har sett over vakumslanger, og fant en som hadde løsnet, mellom inntak og bensinfilter og fikset den. Fortsatt ingenting. Pluggene var litt sotet og måtte byttes snart uansett så gjorde dette og. Er en svak skrangle lyd på undersiden av bilen, men dette kan være urelatert også. Bensinmåleren holder seg stabil på tenning uten at motoren går, men hvis motoren sviver så gynger denne mellom 1/2 og 3/4. Det var kansje maks et par milli liter olje i tennplugg brønnene så tviler på at dette har stort og si. Bilen dør også ut hvis jeg gir gass brått. Hvis jeg mater den fint så går den opp til kansje 4k rpm så detter den ned og gynger mellom 2 og 3k rpm. Den går halvrent på tommgang, men er et lite rykk i ny og ne så mistenker at den feiltenner litt da og. Etter at jeg har gitt gass og slipper fint er tomgangen veldig ugjevn. Bensintrykket lå på 4.2BAR (rett etter regulator på filter, ikke målt på rail).

Noen som har vært borti noe lignende før? Jeg vet virkelig ikke hva dette kan være og får det ikke til og stemme med noen feil jeg kan tenke meg...

Alle svar blir tatt godt imot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...