Gå til innhold

Lite teknisk spm.

PL
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har hatt litt trøbbel med konas BMW E90 318ia -11 modell. Skiftet coiler, tennplugger rengjort luftmassemåler, nytt luftfilter osv pga den har fjusket/viberasjoner/og elendig ytelse(og fått missfire og noe med luftmassen på diagnostikken).

Tilsynelatende ok nå(ingen feilmeldinger), går som den skal men når jeg tar av oljefyllingen så dropper turtallet og den begynner å jage noe meningsløst sammtidig som jeg kjenner trykket å hånden relativt godt 10cm+ fra åpningen?

Akkurat som det er overtrykk i veivhuset eller noe?  Ingen tegn til forrurensinger i olje eller kjølevann og det skulle høres rart ut om det er gjennomslag/defekt stempelring på en bil som har gått knappe 70k.

Heller ingen brentlukt etc fra oljefyllingen. Da tror jeg at jeg har delt all info jeg har funnet.

Er dette normalt for denne modellen eller er det grunn til bekymring her?

Har også en E46, men den går like fint uten oljelokket på, alle andre biler jeg har holdt på med for den del så derav posten.

Takker for all hjelp jeg kan få :)

Endret av PL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er overtrykk i veivhus er mest sannsynlig pga tett veivhusventilasjon eller tette kanaler i blokka for ventilasjon. Skift veivhusventilasjon og se om problemet blir borte da.

Ellers tror jeg at det blir feil med overtrykk i veivhus og at det dermed blir misfire. Men jeg kan ikke nok om dette til å si at det faktisk et slik.

Men én kompis med n46 motoren hadde samme problemet og alt ble i orden etter veivhusventilasjon bar skiftet.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset, da skal jeg sjekke opp det.

Trodde det skulle være vedlikeholdsfritt pga jeg skiftet på e46'en fikk jeg beskjed om at det var ny type som er vedlikeholdsfrie. Sann det var før så var det vel skifting hvert tredje oljeskift om jeg ikke tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...