Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei dere!

Bilen bruker å stå i garasje, men sliter med dugg/fukt i hovedlykten!
Slenger med bilde med og uten parklys, slik at dere får se.

Har bestilt effektanlegg,bilen skal opplakkeres til våren og føler bare det er dette som er igjen før bilen er strøken og slik som jeg vil ha den, så setter utrolig stor pris på tips/hjelp!
Ønsker ikke å måtte kjøpe ny lykt til 10k+.

Har sett litt rundt og flere prater om å borre hull oppå lykten, for å skape bedre ventilasjon. Men tenkte å høre her om noen har slitt med det samme, eller kan tenke seg.

Blir fort verre når det regner ute, og da ligger det slik som på bildet, pluss at hele lykta rett og slett blir uklar.
Av og til på kvelden setter jeg en liten varmevifte 1-1.5m unna mot lykten, og neste morgen er den ren og pen, men så er det ut av garasjen og kjøre litt så er det tilbake!

K0d2SDl2.jpeg
SjFRWjVE.jpeg

Endret av Erlendstoltz
Skrevet

Kan prøve å bytte pakninga mellom glaset og "lykta", kanskje det hjelper. Har ikkje gjort det sjølv, men om det er fuktig inne i lykta må der vere ein lekkasje ein plass.

Skrevet

Hallo,jeg slet også veldig med det samme på E46. Løsningen ble en liten silicagel pose i lykta. Funker!

En slik som følger med i nye klesvarer og slikt? Liten pose man ikke skal spise? :)

Kan prøve å bytte pakninga mellom glaset og "lykta", kanskje det hjelper. Har ikkje gjort det sjølv, men om det er fuktig inne i lykta må der vere ein lekkasje ein plass.

Har sett rundt, men finner ingen plasser man kan kjøpe bare denne?

Skrevet (endret)

BMWs svakhet og de sliter det med ennå.

Bruk søkefeltet da det finnes milliarder av slike tråder/innlegg fra før der det også står tips til fiksing fra bla meg som ikke sliter med dette lenger etter jeg puttet flere 5g silica gel poser i lykten.

Endret av Reef89
Skrevet

BMWs svakhet og de sliter det med ennå.

Bruk søkefeltet da det finnes milliarder av slike tråder/innlegg fra før der det også står tips til fiksing fra bla meg som ikke sliter med dette lenger etter jeg puttet flere 5g silica gel poser i lykten.

Bare skru ut en pære og stapp inni flere slike poser der da?

Andre plasser og få tak i slike poser annen enn og kjøpe noen ny bukser og sko? 

Skrevet

Bare skru ut en pære og stapp inni flere slike poser der da?

Andre plasser og få tak i slike poser annen enn og kjøpe noen ny bukser og sko? 

Ebay har alt ja som nevnt over.

Putter så klart posene inni lokket bak reflektorene. Kjøp med litt mye gram, 5-10g slik at de er litt kraftige.

Skrevet

eg sleit med det selv, eg åpnet pakningen til langlyset bak med pæreholderen, slik det blei ventelasjon. ser det på bilder i tråden min (E46) at eg ikkje har dugg bak glasset) 

Skrevet

Vet ikke åssen lokket ditt ser ut men på min er det bare klipsa på plass på en måte. Så den sitter fortsatt. Ligger bare inntil. Kun en liten gloppe mellom lokket og pera

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...