Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, i dag når jeg skulle ut og kjøre så starter jeg bilen også fusker den og stopper. Ved nytt forsøk så starter den og fusker som bare det før den dør igjen. Er det bensinpumpa som ikke går kanskje?

Koblet til min kina OBD-leser og den fikk opp kun 1 feilkode som var " P1620 - Map cooling thermostat control circuit signal high"

Har lagt merke til at den er litt treg å få opp temp målern til midtstilling om dagen så mulig at termostaten fusker litt.

Men kan dette få bilen til å stoppe?

Noen som har noen tips til meg? Skulle gjerne hatt i gang bilen igjen fort! :D

Skrevet

Dette blir ren gjetting. Det jeg mistenker etter erfaring fra flere BMW jeg har hatt, er om motoren har druknet i bensin. Da bilen ble parkert..(kvelden før eller noe)... ble motoren da stoppet uten at den var varm....dvs med kaldstart systemet i drift. For i så fall kan den ha fått mye bensin. Hvis det i tillegg er en del km på motoren og dysene lekker såvidt, kan den ha druknet i bensin. Det at du har kald motor pga åpen termostat vil også gjøre at den får mere bensin enn nødvendig.

Dette er gjetting altså, men hvis motoren har druknet, er måten å få den i gang igjen på å ha toppladet batteri, holde gass pedalen i bunn og kjøre starteren til den forhåpentligvis buldrer i gang igjen. Du må ikke nøle. Stopper du starteren etter kort tid gjør du vondt verre.

Grunnen til at jeg gjetter dette er at du beskrev at den ristet og gikk vondt før den stoppet. Typisk for de gangene jeg opplevde dette selv. Både på en 320iT e36 og en 520iAT e39 som jeg hadde. E39 måtte jeg kjøre 80 sek på starteren en gang. Dette fenomenet er nok mere typisk for motorer som har gått langt.

Skrevet (endret)

Den feilkoden du har hadde jeg også på min e46 320i tidligere. Kjørte med dette en god stund, samme gjorde sikkert forige eier også! Men hadde aldri problemer med å starte bilen uansett pga den feilkoden. Men det skal bare være å skifte termostat så blir den feilen borte.

Ville kanskje prøvd å få tatt en ordentlig diagnose ettervært hvis ikke det tipset over her hjelper deg.

Endret av vegard89
Skrevet

Testa med startgass og da gikk den helt til jeg slutta å spraye. Da stoppa den med en gang. Så da er det nok bensin som mangler! :) skal sjekke sikring og måle spenning over drivstoffpumpa og se

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...