Gå til innhold

E83 stopper og motor sikkring ryker under kjøring


KnightJoker
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en Bmw X3 3.0D fra 2004 som plutselig stopper under kjøring.

Den ene motorsikkringen (F01) på 20A ryker også når bilen stopper.

Har vært på verksted for å feilsøke bilen. De fant ut at det var jordfeil på kabelen som gikk ut til glødepluggene, og koblet den ut. Trolig feil på en av pluggene. Tok med bilen hjem for å gjøre jobben selv.

Har nå byttet samtlige glødeplugger, og bilen startet og gikk som den skulle. Men har en motorlampe som lyser fortsatt.

Kjørte i ca 2 dager før den begynte å jukse, og til slutt stoppet igjenn.

Gjorde da samme prosedyre og koblet vekk kabelen til glødepluggene, og satte in ny sikkering. Bilen starter og går.

 

Noen som vet om det er flere ting som går på samme kretsen som glødepluggene? Eventuelt sensor av noe slag?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Har en Bmw X3 3.0D fra 2004 som plutselig stopper under kjøring.

Den ene motorsikkringen (F01) på 20A ryker også når bilen stopper.

Har vært på verksted for å feilsøke bilen. De fant ut at det var jordfeil på kabelen som gikk ut til glødepluggene, og koblet den ut. Trolig feil på en av pluggene. Tok med bilen hjem for å gjøre jobben selv.

Har nå byttet samtlige glødeplugger, og bilen startet og gikk som den skulle. Men har en motorlampe som lyser fortsatt.

Kjørte i ca 2 dager før den begynte å jukse, og til slutt stoppet igjenn.

Gjorde da samme prosedyre og koblet vekk kabelen til glødepluggene, og satte in ny sikkering. Bilen starter og går.

 

Noen som vet om det er flere ting som går på samme kretsen som glødepluggene? Eventuelt sensor av noe slag?

Har til nå funnet ut at det er Lamdasonde, Turbo aktuator og glødeplugger som er på samme kretsen. Muligens ett rele også til glødeplugger. Kobblet ut turboen og sikkringen røyk fortsatt. Prøve lamdasonda neste. Kan være dårlig kabel også.

Endret av KnightJoker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har til nå funnet ut at det er Lamdasonde, Turbo aktuator og glødeplugger som er på samme kretsen. Muligens ett rele også til glødeplugger. Kobblet ut turboen og sikkringen røyk fortsatt. Prøve lamdasonda neste. Kan være dårlig kabel også.

Etter mye testing dukka syndebukken opp. Kabelen frem til turbo aktuatoren gnissa mot jord og lagde faenskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...