olefredrik Skrevet Desember 7, 2015 Skrevet Desember 7, 2015 Hei, Fikk i dag opp en "Transmission Fault Drive Moderately" melding på iDrive under kjøring med E60 520d (2009). Etter noen hundre meter svingte jeg til side, tok nøkkelen ut av tenningen og startet opp igjen. Feilmeldingen forsvant og bilen var som før. Vet ikke om det kan være relatert til dette, men jeg får også opp melding om "High Battery Discharge" ca 1-2 ganger i uken. Kjører ca en halvtime hver morgen og ettermiddag, så det burde vel egentlig være tilstrekkelig til å lade batteriet under kjøring? Har søkt litt rundt og ser at feilen med "Transmission Fault Drive Moderately" kan være alt fra dårlig batteri, software som må oppdateres, feil på sensorer osv. Noen som har erfaringer med dette og kan gi meg noen tips? Har uansett tenkt å ta bilen inn på verksted for å få sjekket opp i det.
Otis Skrevet Desember 7, 2015 Skrevet Desember 7, 2015 Det kan være ingenting, software feil, eller ibs feil. Hadde samme meldingene på min bil for 1,5 år siden. Fikk 14 meldinger under kjøring og etter opplåsing på kun 6 dager. Tok av batteri over natten og slettet alle feilkoder så var det stille til 2 dager siden. Det er nok mest sannsynlig ibs som tuller seg. Verkstedet kommer helt sikkert ikke si noe annet enn at dette kan skje og at det var ingenting. Det er for lite info å gå etter.
Clevion Skrevet Desember 8, 2015 Skrevet Desember 8, 2015 Såvidt jeg har skjønt kan det hende batteriet spiker på strømmen, altså, den skal gi så så mye, men plutselig kommer det en liten "opptur" som gjør at den gir litt for mye, og det kan slå ut i feil melding. Jeg har fått opp bl.a Gear Selector Lever fault, og det betyr at bilen ikke klarer å gire såvidt jeg har lest meg opp, tråkka bånn, gira ned, la den over i sport, opp og ned funka helt fint. Den forsvant rimelig fort også. Det med high battery discharge, betyr at det er noe som trekker strøm. I mitt tilfelle var det comfort access i dørhåndtaket bak som trakk strøm, låste opp fint, ment klarte ikke å låse igjen.
olefredrik Skrevet Desember 10, 2015 Forfatter Skrevet Desember 10, 2015 Takk for svar! Tok bilen inn på verksted, og fikk beskjed om at dette mest sannsynlig henger sammen med et svakt batteri + IBS. Får dette byttet i dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå