Gå til innhold

Skranglelyd framkant av dashbord, E91

cmn
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann!

Usikker på om dette ble riktig del av forumet, men prøver meg her.

Var og hentet meg en E91 320d i helgen, og er i grunn fornøyd med den så langt. Men, det er en ting som plager meg. Jeg har en metallisk skranglelyd i framkant av dashbordet. Det kan nesten høres ut som det er et løst metallklips eller noe sånt. Det skrangler nesten utelukkende når bilen står på tomgang, og noen ganger under kjøring på lave turtall.

For meg høres det ut som det kommer fra området ved senterhøyttaleren i midten foran på dashbordet, men er litt usikker. Noen som kan hjelpe meg med hvordan jeg får demontert dekselet her, eller har andre forslag på hva/hvor lyden kommer fra? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en E90 som virker som har det samme, på den er det plastdekslet oppå motoren som er kravstort på hvordan det skal stå :-P Hvis det står så det ser helt bra ut så kommer denne metalliske klirrelyden, men om det festes så det ikke ser helt rett ut, så er det bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha. Danke! Da skal jeg prøve det og se om jeg kommer noe videre derfra. Det er en ganske irriterende "klirrelyd", og det høres definitivt ut som den kommer innenfra og helt i framkant av dashbordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt samme greia på min E60, en type metallisk klirrelyd, teknikern på Bilia konstaterte med at det var parkeringslapp, sånn som du får av automater som ligger klemt nede mellom ruta og dashbordet, du ser de ikke, men han klarte og fiske opp to, har ikke hørt noe til lyden etter det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg forholdsvis enkelt klart å spore opp årsaken til lyden! Det er 99% sikkert fra bakre del av dekselet over motoren (dette er jo 2-delt). Den bakre delen mangler en skrue, og vibrerer pga det. Når bilen går på tomgang eller lave turtall vibrerer det nok til at det tar borti oppunder delen hvor pollenfilteret sitter. Jeg får dessverre ikke satt på plass ny skrue før til uka da jeg ikke får igjen bilen før tirsdag, men rapporterer tilbake når det er 100% bekreftet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bilen på service nylig hvor de glemte å feste en av skruene på motordekselet og det skranglet som du sier. Så tipper dette er løsningen!

Mener det er noe skumgummi eller lignende under dekselet der også som hindrer overføring av vibrasjoner. Greit å se at det også ligger som det skal :smile:  

Endret av e91 DieselPower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...