thomaleo Skrevet Desember 12, 2015 Share Skrevet Desember 12, 2015 (endret) hei! min bror har kjøpt seg e39 520 nå, med ca kmstand på 220k problemet er som følger når måleren på tanken nærmer seg 15 liter, fjusker den for så og dø helt ut, kan skje uansett hastighet, over 15 liter på tanken går den som gull! står den over lengre tid på tomgang, dør den også brått. har tatt diagnose: Posisjonsgiver veivaksel luftmasse eller luftmengdemåler gassspjeldpotensionmeter lambdajustering rekke 2 lambdajustering rekke 1 hadde veivsensoren vært klar ville den kansje ikke startet overhodet?? luftmengdemåler har prøvd å blitt koblet fra når dette skjer, ingen forskjell (mao denne er OK?) har byttet bensinpumpe i tanken, luftfilter på motor, og pluggene. kan legge til at det ble funnet sprekker i innsugsbelgen, ikke fått byttet den enda, stemmer fortsatt ikke mtp at den går som den skal når den har over 15 liter på tanken annet problem med samme bilen antispinn lampa lyste MEN IKKE abs lampa!! her viste jeg at det var en vaier i motorrommet som hadde røket. når det ble tatt diagnose kom det fram flere feil turtallsgiver Høyre foran (ABS sensor?) byttet vaieren og abs føleleren antispinnlampa forsvant og kom på igjen etter 5 meter kjøring og ABS lampa kom PÅ! explain? må minnet slettes? Endret Januar 22, 2016 av thomaleo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kure Skrevet Desember 12, 2015 Share Skrevet Desember 12, 2015 (endret) Når et system eller sensor er defekt kommer det ofte på følge feil. Altså en feil fører til at flere feil melder feil. Det er derfor ikke sikkert at alle feilmeldingene dine stemmer, men hvilken av feilmeldingene som er rett er jo litt dektektiv arbeid. Alle motor feilmeldingene dine er for systemer som har med tenning og bensin / luft blanding. Gjengangere på disse bilene er veiv / kam sensor og luftmengde måler. Og sprekker i innsugbelgenet er aldri positivt, men litt usikker på om dette vil føre til noe feilmelding..... Du snakker om 15 liter på tanken i følge måler, kanskje måler viser feil og tanken er tom? Den vaieren du nevner er et godt eksempel på en noe som vil føre til en del følge feil. Du får div meldinger om abs og antispinn feil. Men det er jo umulig å løse problemet ditt over internett Og ja, det hender feilmeldingene må slettes, andre ganger ikke.... Vet ikke hvor mye smartere du ble av dette men...................... Endret Desember 12, 2015 av Kure Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomaleo Skrevet Desember 12, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2015 har testet begge målerne i tanken og de flytter seg iallefall slik som de skal:) får prøve og bytte bensinfilter,belg og veivsensor. ang anitspinn får man prøve ei diagnose igjen takker ihvertfall for svar!! Når et system eller sensor er defekt kommer det ofte på følge feil. Altså en feil fører til at flere feil melder feil. Det er derfor ikke sikkert at alle feilmeldingene dine stemmer, men hvilken av feilmeldingene som er rett er jo litt dektektiv arbeid. Alle motor feilmeldingene dine er for systemer som har med tenning og bensin / luft blanding. Gjengangere på disse bilene er veiv / kam sensor og luftmengde måler. Og sprekker i innsugbelgenet er aldri positivt, men litt usikker på om dette vil føre til noe feilmelding..... Du snakker om 15 liter på tanken i følge måler, kanskje måler viser feil og tanken er tom? Den vaieren du nevner er et godt eksempel på en noe som vil føre til en del følge feil. Du får div meldinger om abs og antispinn feil. Men det er jo umulig å løse problemet ditt over internett Og ja, det hender feilmeldingene må slettes, andre ganger ikke.... Vet ikke hvor mye smartere du ble av dette men...................... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Desember 12, 2015 Share Skrevet Desember 12, 2015 Sikkert veivakselsensoren som får bilen til å stoppe og hull i belgen som utløser feil på lmm/lambda. thomaleo reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Qeamer Skrevet Desember 12, 2015 Share Skrevet Desember 12, 2015 (endret) Jeg bytte pumpa under baksetene å returslanger på motor, så at den sugde luft i slangen til fødepumpa i motorrom Dette var fordi den daua under 30 liter, husk å skru lokket skikkelig fast. Og dyser kan lekke. Har sett at man kan slette koder etter bytte av sensor, så vente opptil 30 sekunder når den er startet. Om det er rett sensor til produksjonsår da Sent fra min LG-D855 via Tapatalk Endret Desember 12, 2015 av Qeamer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomaleo Skrevet Desember 13, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2015 er det fødepumpe framme på motoren på en 520 bensin da? trodde det var pumpa i tanken som leverte direkte til dysene ? Jeg bytte pumpa under baksetene å returslanger på motor, så at den sugde luft i slangen til fødepumpa i motorrom Dette var fordi den daua under 30 liter, husk å skru lokket skikkelig fast. Og dyser kan lekke.Har sett at man kan slette koder etter bytte av sensor, så vente opptil 30 sekunder når den er startet. Om det er rett sensor til produksjonsår daSent fra min LG-D855 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Qeamer Skrevet Desember 13, 2015 Share Skrevet Desember 13, 2015 (endret) Sorry, nå tenkte jeg diesel! Men var ivertfall borti pumpa i tanken ikke var som den skulle. Ordnet seg da Sent fra min LG-D855 via Tapatalk Endret Desember 13, 2015 av Qeamer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomaleo Skrevet Desember 13, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2015 Sorry, nå tenkte jeg diesel! Men var ivertfall borti pumpa i tanken ikke var som den skulle. Ordnet seg da Sent fra min LG-D855 via Tapatalk denne ble byttet til ei splitter ny ei i denne sitvasjonen! Qeamer reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomaleo Skrevet Januar 22, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2016 for å ordne opp i tråden for folk som skulle hatt samme problemet. bilen går nå som den skal! byttet bensinpumpe i tanken( denne var det mest trolig ikke da det ikke ga forskjell) veivsensor (Ny kopi) ble byttet, ga en finere gange, men stoppet fortsatt under 15 literinnsugsbelg (NY orginal) ble byttet, finere gange men stoppet fortsatt under 15 liter LMM ble byttet til en brukt orginal en, og denne virker som var synderen!, gangen ble penere og den sluttet med å stoppe under 15 liter, har kjørt bilen tørt en gang for å bekrefte dette! ang abs/antispinn problemet byttet selvfølgelig vaieren som var røket til å begynne med og abs sensor høyre framme (NY Kopi) denne ga abs feil og antispinn feil kjøpte delebil tok abs sensor høyre foran fra den og alt funker gull godt! byttet også spjeldet til antispinn takker for alle innspill! Qeamer reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Januar 22, 2016 Share Skrevet Januar 22, 2016 Bra det ordnet seg, du får holde øyet med veivsensoren framover, ikke helt umulig at den vil tulle seg om det er en kopi. Satse på at du fikk en heldig utgave da thomaleo reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå