jcnorway Skrevet Desember 14, 2015 Share Skrevet Desember 14, 2015 (endret) Hei, Fersking på forumet og foreløpig ikke eier av noen BMW. Kjører p.t. en VW Passat stv., men bestilte en BMW 225xe Active Tourer i forrige uke. Fant ingen egen 225xe-tråd så da starter jeg den like godt selv Estimert levering er slutten av Q2 2016. Har ikke fått noen bekreftet leveringsdato foreløpig. Konfigurert som følger (utdrag av smørbrødlisten): Sitér 0B39 Mineralgrå metallic 0337 M Sportspakke LMfelg V-eke 485 18" Chrome Line eksteriør Sportsseter foran Int.trim finishers Alu, fin.brushed lenghtwise , highlight trim fin. Pearl Chrome Tåkelys M Sportsratt i skinn M Aerodynamikkpakke Individual antrasitt taktrekk 0413 Bagasjeromsnett 0420 Solbeskyttende vinduer 0423 Gulvmatter i velour 0430 Aut. avblendbare utvendige speil inkl. el. innklaffbare sidespeil 0431 Aut. avblandbare innvendige speil 0470 ISOFIX festesystem for barneseter 0493 Oppbevaringspakke 0494 Oppvarmbare forseter 0521 Regnsensor 0534 Klimaautomatikk 0575 Ekstra 12V-uttak 05A4 LED adaptive kjørelys foran 05AR Trafic-queue Assistant 05DF Active cruise control med Stop&Go 05DP Park Assist 0610 Head-Up Display 0654 DAB+ radio 0674 Hifi Høytalersystem harman/kardon 06AE Teleservices 07LF Model M Sport Multifunksjonstaster på rattet Park Distance Control (PDC) Lyspakke Driving Assistant Plus 0Z2A Advantace Plus Pack Oppvarmbart ratt Takreling aluminium matt 0Z2C ConnectedDrive Pakke eDrive Services ConnectedDrive Services Real Time Traffic Information Navigation Plus 0Z2F Funksjonspakke Utvendig speilpakke Automatisk baklukebetjening Comfort Access Ryggekamera PDSW Skinn Dakota Sort/sort BSI Serviceavtale 5 år/60 000 km Type 2 ladekabel Ipad holder Base til ipadholder Gummimatter 17" piggfri vinterdekk felg 478 Bare å smøre seg inn med tålmodighetskrem og vente på doningen Noen andre som har bestilt? Endret April 5, 2016 av jcnorway Endret emnetittel til også å inkludere erfaringer perstorm reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krika Skrevet Desember 14, 2015 Share Skrevet Desember 14, 2015 Følger med her, lurer på om dette er den første tråden på denne modellen på forumet? Lifeasiknowit_bmw reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcnorway Skrevet Desember 14, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2015 Selgeren hos Bavaria som solgte meg bilen fortalte at det var bra trykk på denne modellen for tiden. I november hadde han (i følge seg selv) solgt 14 biler - 9 av disse var 225xe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Onsløv Skrevet Desember 14, 2015 Share Skrevet Desember 14, 2015 Selgeren hos Bavaria som solgte meg bilen fortalte at det var bra trykk på denne modellen for tiden. I november hadde han (i følge seg selv) solgt 14 biler - 9 av disse var 225xe. Kunne tenkt meg (oss) og en slik selv, men jeg hugger meg vel på en brukt (angrekjøp) når folk finner ut at de må kvitte seg med en slik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
perstorm Skrevet Desember 15, 2015 Share Skrevet Desember 15, 2015 Bra oppsatt bil. Bestilte selv en 225xe litt tidligere i november og fikk indikert leveranse i juni. Hvilken pris fikk du på den pakka? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcnorway Skrevet Desember 15, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 15, 2015 Kunne tenkt meg (oss) og en slik selv, men jeg hugger meg vel på en brukt (angrekjøp) når folk finner ut at de må kvitte seg med en slik. Ganske sikker på at du ikke får noe angrekjøp av meg i alle fall Hva er det folk vil angre på i etterkant tror du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcnorway Skrevet Desember 15, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 15, 2015 (endret) Endret Januar 6, 2016 av jcnorway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jamahe Skrevet Desember 19, 2015 Share Skrevet Desember 19, 2015 Jeg bestilte i slutten av oktober og har fått bekreftet at den blir produsert i uke 7 med leveranse til meg ca 4 uker senere. Så med litt flaks har vi ny bil til påske. Ser frem til å få min første BMW! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcnorway Skrevet Januar 19, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2016 I følge BMW Norge er det blitt bestilt 500 av denne her i landet hittil. Bestiller man idag er det forventet levering i august. Kilde: http://www.tv2.no/2016/01/18/broom/bmw-2-serie/225xe/7931557 Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcnorway Skrevet Januar 19, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2016 Og i følge Auto Motor Sport Sverige så vil 225xe ha en startpris i Sverige på 402 400 SEK. 330e vil forøvrig ha en startpris på 421 000 SEK. Kilde: http://www.automotorsport.se/artiklar/nyheter/20160119/sa-mycket-kostar-bmw-330e-och-225xe-svenska-priser-officiella Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcnorway Skrevet Februar 8, 2016 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2016 TV2 Broom har tatt en nærmere titt på et av de to eksemplarene av denne som nå står på norske skilter. http://www.tv2.no/broom/8016383/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
8748 Skrevet Februar 22, 2016 Share Skrevet Februar 22, 2016 Jeg får min 225xe første uke i april. Et skår i gleden er at jeg sliter med å få solgt min 2013 modell 320d Touring. Får jeg ikke solgt den så må jeg trolig selge den nye bilen, men det bør da kunne gå greit ettersom leveringstiden nå er i august som det fortelles over her. Noen som kunne være interessert i å få en ny 225xe tidlig i april? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcnorway Skrevet Februar 24, 2016 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2016 Her i gården venter man fortsatt på å få tildelt plass i produksjonskvoten til BMW Norge. Bestilt i midten av desember og forespeilet levering i juni/juli. Fikk opplyst av selger at det er begrenset produksjon av 225xe pga kostnader. Fabrikken tjener i følge selger kun 1/3 av det de tjener på å produsere f.eks. en 218i. Relativt dyr bil å produsere og det er visst bare i Norge og til dels Nederland hvor det selges mye av denne. Storbritannia begynner nå også å få opp volumet pga miljørestriksjoner i storbyene. Men i det store og det hele så er visstnok 225xe en lite gunstig bil å produsere for fabrikken sett fra et forretningsmessig ståsted. Dette medfører at man kjører begrenset produksjon og dermed lenger leveringstid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Telcontar Skrevet Februar 25, 2016 Share Skrevet Februar 25, 2016 Fattern vurderer denne bilen, men lurer litt på om dette er en bil som like lav som vanlig 3-serie. Han har SUV fra før og liker ikke å sette ned i bilen pga. problemer med knær. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcnorway Skrevet Mars 1, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2016 Da er min 225xe M Sport satt opp for produksjon i uke 18 (første uken i mai). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå