EDH_Performance Skrevet Desember 18, 2015 Skrevet Desember 18, 2015 (endret) Holder på med en svart E30 sedan fra 1986 som skal "restaureres" og få litt pulver under panseret! Søknad om 330hk/350nm er sendt inn til SFOR så venter på svar. Bilen har en del rust på de kjente plassene, dette blir sveist opp og ordnet. Fikk bilen delvis nedplukket...Har fjernet rutene og interiøret for å kunne komme til å sveise rust i vindusramme og gulv. Motor bli ett M20 bygg som ender opp i 2926ccm med turbo. Motoren kommer til å bestå av: - M57D30 88mm slags veiv - M21D24 130mm Råder med custom krysspinne foring. - M20b25 stempler. Turbo blir en Holset, undermontert nede ved motorfestet. Datasprut. Drivlinje blir: 6 trinns e46 320d (gs6-37dz) kasse 330d e46 dobbelt masse svinghjul 330d e46 trykkplate 318d e91 lamell Diff er en orginal lamell sperre. Bremser: Blir nok godkjent bremsemkit fra 300mm.de tilsvarende Hartge h35-24 Bilder av bilen da jeg hentet den: Har fått i bilen i varm garasje og begynt for full med rustsveising. Har fått tak i to nye framskjermer og fulgte med ny bakplate. Holder også på med motorbygget og drivlinje: Plassering av turbo M21d24 råde vs m20 m57 88mm veiv, m21 råde og nedreid m20 stempel Oppspent blokk for maskinering for bruk av m57 underspylings dyser Plana blokka: Gs6-37dz vs getrag 260 kasse Neste på listen nå er å modde det orginale reg-reim hjulet til å passe på m57 veiva da denne har en mye tykkere aksel tapp en vanlig m20/m50 Trigger krans blir nok ifra 518i e34. Endret Mars 11, 2016 av EDH_Performance
Magnus_bmw Skrevet Desember 18, 2015 Skrevet Desember 18, 2015 Blir spennende og følge med her:) Er vel ikke så ofte du bygger bensin heller vel?
EDH_Performance Skrevet Desember 18, 2015 Forfatter Skrevet Desember 18, 2015 Blir spennende og følge med her:) Er vel ikke så ofte du bygger bensin heller vel? Hehe, nei stemmer det:) Bygd tre bensinere før, volvo 940 turbo/Mitsubishi lancer konvertert til turbo og en kawasaki z650 med turbo Dette blir spennende!
Skårholen Skrevet Desember 19, 2015 Skrevet Desember 19, 2015 Hvilken holset skal du bruke og hvilket HK mål har du?
EDH_Performance Skrevet Desember 19, 2015 Forfatter Skrevet Desember 19, 2015 Blir nok en Holset He351, er en blanding av hx40 og hx35:) Nei, har ikke noe mål enda annet enn 330hk, men vet det blir mer enn det:D
Skårholen Skrevet Desember 19, 2015 Skrevet Desember 19, 2015 HX35 holder vel til rundt 400-450hk? Men du har jo greit med sylindervolum så kan få bra spool med større turbo også. EDH_Performance reagerte på dette 1
tommyheimberg Skrevet Desember 19, 2015 Skrevet Desember 19, 2015 Hva gjør att du som er dieseltrimmerens store sønn, går for bensin?. Sent fra min HUAWEI GRA-L09 via Tapatalk
EDH_Performance Skrevet Desember 20, 2015 Forfatter Skrevet Desember 20, 2015 Denne holseten er en hx35 turbin og hx40 super kompressor, så stoper nok i turbinen:) Bygger grenrøret etter en hx40 med 18cm hus så kan vi ihvertfall få plass til en 700hk turbo om det er behov for det^^ Hehe, er vell helst tanken på morsom bil med godkjent 330hk som frister:) Men hvem vet...Får de vell godkjent med diesel også?
tommyheimberg Skrevet Desember 20, 2015 Skrevet Desember 20, 2015 Hehe, ja ser den:), ja er nokk ingen problem og få godkjent disse med diesel, skal til med det selv nå. Sent fra min HUAWEI GRA-L09 via Tapatalk
EDH_Performance Skrevet Desember 20, 2015 Forfatter Skrevet Desember 20, 2015 Synd du får så mye nm kontra hk i en diesel...50hk og 350nm:D Men hadde vært tøft med en m51d25 oppi der:)
Ole M.Haraldstad Skrevet Desember 21, 2015 Skrevet Desember 21, 2015 Ser for meg at 350nm fort passeres med 2,9 liter og forholdsvis lavt trykk!
EDH_Performance Skrevet Desember 22, 2015 Forfatter Skrevet Desember 22, 2015 Ja, blir nok ett momentmonster dette:) Litt bedre den lille vepsen din:D
Ole M.Haraldstad Skrevet Desember 25, 2015 Skrevet Desember 25, 2015 Ja, blir nok ett momentmonster dette:) Litt bedre den lille vepsen din:D Ville vel heller sagt det motsatte! Bra på papiret i forhold til godkjenning forsåvidt, men jeg kunne virkelig tenkt meg mere trøkk i bånn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå