Gå til innhold

Drivverkstap på xdrive

kortsluttning
 Share

Anbefalte innlegg

Etter å ha vært interessert i samme tema så leste jeg litt angående dette og fant ut at xDrive har ca. 10% mindre effekt på hjulene enn RWD.

Eksempelvis: det var en med en E92 335xi som hadde sin på dyno og fikk ut 255hk, samme fyren testet rett etterpå en E90 335i og fikk 272hk, så 10% er ikke så langt unna sannheten :)

Men hvor mye drivverkstap det er generelt vet jeg ikke, leser at eksempelvis 335i har oppgitt 306hk, så ja..

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye for svar :)

Det er jo ikke så mye tap det egentlig. Men har bare bruk for 4wd noen få dager i året i oslo, så litt usikker på om jeg skal gidde å gå over til 4wd. Kanskje heller gå for en ordentlig quaife diff etterhvert.

Hvordan er det din 320xd trekker bak vs foran? i %

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye for svar :)

Det er jo ikke så mye tap det egentlig. Men har bare bruk for 4wd noen få dager i året i oslo, så litt usikker på om jeg skal gidde å gå over til 4wd. Kanskje heller gå for en ordentlig quaife diff etterhvert.

Hvordan er det din 320xd trekker bak vs foran? i %

Vanligvis trekker den 60/40 (60% bak og 40% foran).

Men den regulerer seg etter underlaget etter hvor den sender krefter og fungerer veldig bra, har også lest at i høye hastigheter(over 80km/t) trekker den 100% på bakhjulene om det er tørt og fint underlag, og selvsagt justerer fordelingen om det skulle bli glatt.

Til sammenligning har mine foreldre Audi A4 Allroad med ca. samme motor (163hk), Audis system er nogen lunde samme. BMWs oppsett er litt mer sportslig og motoren virker mer "aggressiv"(om jeg får bruke dette ordet om en 2.0diesel) og man kan faktisk holde på en sleng lengre, samt lettere å provosere fram enn med Audis quattro-system som jeg vil påstå er litt raskere enn BMWs. Når det er sagt, kjører man vanlig er det ikke store forskjellene. Jeg synes xDrive-systemet passer meg best og fremkommelighetene er fantastiske. Selv om jeg bare har 320d fungerer det godt nok til vanlig kjøring og i bybildet her er det nok. :)

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...