Gå til innhold

Skifte av ventiltettinger pga oljeforbruk e90 320 06

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Sitter i ei lei knipe etter jeg har satt inn bilen på verksted for skifte av ventiltettinger etter et usannsynlig høyt oljeforbruk på bilen. Verkstedet har demontert toppen og skiftet ventiltettingene og stempelringene. De fant også ut at noen lager i forbindelse med kamakslingen er smuldret opp etter årenes løp, men de finner ikke deler for å reparere disse, kun hele topper. Bilen har stått på verksted i snart 6 mnd og jeg kjører verkstedbil. Jeg synes saken høres veldig snodig ut, men har ikke så mye jeg skulle sagt da teknisk innsikt på dette nivået er svært begrenset.

Vet det er en longshot, men er det noen som har tilsvarende erfaringer av lignende situasjoner og hva ble løsningen?

Skrevet

Du kan jo se på bmwfans.info eller realoem.com og sjekke delekatalogen selv, og henvende deg til verkstedet om hvilke deler de ikke får tak i.

OG evt ringe BMW selv, og høre med de hva som ikke kan skaffes.

Høres meget rart ut at BMW ikke skal kunne skaffe deler til en såpass ny bil.

Skrevet

Hvis det er lagrene til kamakslingen er jo disse en del av toppen og fåes ikke løs. Mulig du kan få tak i kun overfallene, men de skal være avstemt mot toppen.

Skrevet

Mange brukte "overhalte" topper på ebay. Kjøpte selv en strøken en for litt siden til ca 4-5000 kr ink frakt og toll.

Ny topp er jo svin dyrt....

Skrevet

Takker så mye for svar. Jeg tror løsningen blir ny topp, men etter hva jeg skjønner er det kritisk at eksisterende motornr. passer overens med motoren den nye toppen hentes fra. Kunne gjerne tenkt meg at verkstedet tar denne jobben. Uansett takk for hjelpen så langt!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...