Gå til innhold

E34 sentrallås. Kuldeproble,


Yph / Daniel
 Share

Anbefalte innlegg

Hei bimmers! :)

 

Har litt problemer med BMWen min. E34 525i (ombygd), 94/95 mod. 

Var tidligere problemer med sentrallås, da kun førerdør og bagasjerom låste seg. Alle andre dører måtte låses manuelt. Fikk fiksa dette ved å bytte GM modulen under baksetet. Fungerte perfekt, helt til kulda kom.

Nå når jeg låser opp bilen på førerdøra, låses kun den opp. Låser jeg opp på passasjerdøra, låses alle opp. Kan ikke åpne de andre fra innsiden om jeg låste opp på førerdøra. Når jeg låser bilen, låses alle dørene, så låses de opp igjen. Forsøker på nytt, så blir de låst. En sjelden gang må jeg låse 3-4 ganger for at de skal holde seg låst. 

 

Hadde bilen inne på verkstedet mitt idag mens jeg byttet bremseskiver, klosse og parkeringsbrems. Når klimaet rundt bilen blir "varmt", altså rett på pluss-siden av gradstokken, i 2-4 timer, så fungerer den som den skal. Har stått ute i noen timer nå i ca -3 grader, og nå tuller den igjen. 

 

Har satt en finger på at det er en av de "micro-switcha" eller "door lock acuator", men har ikke fått tid til å se mer på det enda. 

Noen av dere som har opplevd samme, som kanskje har en peikepinne på hva som kan være gærnt? Tenker det er fukt i noe, så fryser det. 

 

Takk for alle svar. :)

 

post-87427-0-29512100-1451435860_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sikkert det er til hjelp, men jeg har opplevd lignende, men da på en Ford Mondeo,som jeg slet veldig med dørene mine.

Etter mye frem og tilbake,viste det seg at det var fukt/vann ved lås på sjåførsiden. Ble forsøkt å tørke over og rense det som låg av skitt og lignende. Holdt en stund, men til slutt så fikk jeg samme problem ved å låse døra, at de bare låste seg opp igjen og var vrang å låse igjen. Fikk låst alle dørene etter et par ganger,som du har opplevd her.
Bytta selve låsemekanismen til sjåførdøra,og da var problemet borte.

Lykke til, og håper du får fiksa en permanent løsning! Riktig godt nyttår!
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...