Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Legger ved et bilde av en feilkode som jeg ikke helt skjønner hva betyr for noe. 

Noen som vet?

Skal sies at jeg fikk slettet feilkoden men det som gjør meg nysgjerrig er hvorfor den kom opp som feil? 

I værstefall kan den vel dukke opp igjen.

post-45157-0-93105800-1451688211_thumb.p

Endret av vegard89
Skrevet

Det er en kommunikasjonskanal mellom modulene dine (typ nettverk)

Nå er ikke jeg noen ekspert på dette. En av grunnene til at du får den feilmeldingen kan være at noen av modulene dine ikke "snakker" sammen og får ikke gitt fra seg noen informasjon. Kanskje litt vanskelig forklart men :P 

Skrevet

Det kan det være også, enten er det programmet feilen ligger i eller så er det at det er noe feil med bilen som gjør at du ikke får kommunisert med forskjellige moduler.

Skrevet

Sånn som warg sier. Det kan være noe galt. At informasjonen ikke kommer frem. Kan være så enkelt at det mangler en form for oppdatering på en av modulene også.

Skrevet

Can bus er en komminikasjons protokoll som komuniserer med forskjellige moduler. Det er ikke en modul men mange ut i fra hvor mye ekstrautstyr som er montert på din bil. ABS, Aribag, lystyring, klimaanlegg osv.

Skrevet (endret)

Ok så kan ikke se det utifra diagnose om det feks er abs? Tror det kanskje sto under stearing angle eller hva det nå heter. Uten at jeg skal si det for sikkert.

Endret av vegard89
Skrevet

Problemet er ikke en spesifikk modul men at du ikke får kontakt med noen av de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...