Snekkar1 Skrevet Januar 2, 2016 Share Skrevet Januar 2, 2016 Etter ca 3 mnd som lykkelig eier av en X5 3,0 sd E70 så fikk jeg erfare at det kan fort bli dyrt med el-parkeringsbrems. Etter Ditec behandling reiser jeg bli og fornøyd og skal hente hjem det nypolerte gliset, men å nei dette skulle ikke bli bare trivelig. Da jeg setter meg inn i bilen for å kjøre hjem slukker ikke lampa til p- bremsen å heller ikke funksjonen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
warg Skrevet Januar 2, 2016 Share Skrevet Januar 2, 2016 Nesten umulig å svare på uten at du har koblet til ett diagnoseapparat å sjekket kontakt med modulen. Kan også være kabelbrudd men det må du nesten sjekke opp i. Kan legge ved en video på hvordan man bytter bremseklosser, da vil du ihvertfall få litt oversikt på hvordan den fungerer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snekkar1 Skrevet Januar 2, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2016 Nesten umulig å svare på uten at du har koblet til ett diagnoseapparat å sjekket kontakt med modulen. Kan også være kabelbrudd men det må du nesten sjekke opp i. Kan legge ved en video på hvordan man bytter bremseklosser, da vil du ihvertfall få litt oversikt på hvordan den fungerer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snekkar1 Skrevet Januar 2, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2016 Takk for det, men dette er ikke samme type p-brems som det er på min bil, der er det bremsebånd inne i skiven som på en trommelbrems. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
warg Skrevet Januar 2, 2016 Share Skrevet Januar 2, 2016 Ok, nå kjenner ikke jeg til akkurat det systemet men vil annta at det er en el motor som spenner klossene på en eller annen måte. Prinsippet blir ihvertfall det samme, da det er en modul som styrer el motorene. Er veldig vanskelig å finne ut om det er modulen som er defekt eller el motorene uten ett diagnoseapparat. Du kan se om du finner noe veldig åpenbart at f.eks strømkabelen ikke sitter godt nok på el motoren eller at kabelen/polene har eiret og ikke får god nok kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Januar 2, 2016 Share Skrevet Januar 2, 2016 Dette er liksom en semi elektriks utgave av håndbrekket. Det er en elektromotor som spenner wire ned til trommel, også er det samme måte som vanlig nede på selve trommelen. Hvis det er selve styreenheten som er gåen så vil dette komme opp på diagnose og man kan få en ganske god pekepinn. Hvis du vil ha en second oppinion så må du gjerne komme innom meg om du er i oslo området Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snekkar1 Skrevet Januar 3, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 3, 2016 Tusen takk for tipset dere. SweetBMW dette hørtes interessant ut, er du å nå på telefon? Event nr ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Januar 3, 2016 Share Skrevet Januar 3, 2016 PM sendt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plugg69 Skrevet Mars 9, 2016 Share Skrevet Mars 9, 2016 Hvordan gikk det med denne saken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snekkar1 Skrevet September 9, 2016 Forfatter Share Skrevet September 9, 2016 Hei. Resultatet etter diagnose viste helt tydelig at det var styre enhet som ikke fungerer. Så da gjenstår det bare å få montert inn en ny. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå