Gå til innhold

Erfaringer med oljetyper på M52

tomerik1
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Har en 523 med m52 motor som har gått bra over 300 000. Den bruker en del olje. Ser at flere har valgt og bruke en tykkere olje som for eksempel 10/40 el. for å få den til å gå ned noe på forbruket. Har også lest at noen har høyt forbruk på for eksempel mobil1 sin 5/40 olje (bruker den nå). Det som er spørsmålet mitt er.

Er det noen som har prøvd flere merker og viskositeter på en m52 motor her, som kan dele erfaringer ang oljeforbruk?

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min M52B28 brukte meir olje, og lagde litt meir rasle støy med 10w60 A3 olje.  Skifta til 5w30 A3 olje og olje nivået holder seg veldig stabilt på peilepinnen.

Bruker Liqui Moly som olje merke på begge oljene.

Hugsa ikkje kor mykje olje motoren brukte med 10w60 olja, men fylte kanskje kvar 1000km, fra min til max.

Min motor bruker olje gjennom ventiltetningene, og det ser ut som at noe kommer ut veivhusventilasjonen. (har m50 toppdeksel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de siste årene kjørt Castrol Magnatech 5W 40 olje på min M50, er svært fornøyd med denne oljen. Motoren bruker ikke olje i det hele tatt og oljen virker til å smøre bra ved f eks kald motor. Men jeg bruker også originalt oljefilter, enkelte mener det også kan ha litt å si uten at jeg kan si noe om dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...