Gå til innhold

Fjernkontroll vil ikke låse opp bilen noen ganger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har en 2008 E61 520D som nøkkelen virker sånn innimellom. Den har virket fint siden i sommer, men begynte å fuske nå. Gjelder begge nøklene. Det som er rart er at hvis jeg låser opp bilen med vanlig nøkkel så virker fjernkontrollen igjen med en gang. Men hvis bilen står låst i noen minutter så funker den ikke igjen, så det er nok ikke batteriet i kontrollen (rart at begge også skulle ryke samtidig, da det bare er den ene som blir brukt somregel).

Hvis jeg også går bort til bilen og trykker på bagasjerom-knappen på utsiden så hører jeg et relé-klikk et sted under panseret, og da virker fjernkontrollen til å låse opp bilen igjen. 

Noen dager virker kontrollen fint før den gir seg etter et par dager igjen.

Tips?

Skrevet

Selv om kontrollen virker helt fint og på grei avstand hvis den først virker? Dyr sak å reparere?

Har også fått feilen increased battery discharge spontant, kan dette ha noen sammenheng?

Skrevet

Om antenneforsterker er på vei til å ryke så kan det vel skje.

Du kan jo skru opp og sjekke den, det er vel vannlekkasje som er vanlig.

Skrevet

Samme som på min -08 530 d da. Begynte slik og antok dårlig batteri på bilen iom mye småkjøring. Ladet batteriet og ok i ca 3uker. Så ble låsing med nøkkel helt død. Vurderte å bytte signalforsterkeren som ligger i spoiler på bakluke. Koster ca 3000 på gs, og kan byttes selv uten koding/resetting. Så kom battery discharge i displayet. Vurderte derfot å bytte batteri. Men tok diagnose på verksted som konkluderte etterhvert med kabelbrudd i bakluke. Fikk fikset kabelbrudd og alt fungerer perfekt. Null problem med nøkkel og ingen feilmeldinger. 

I bakluke går det 2 kabelsett i høyre hengsel. Ene er vel kun til baklys osv. Sjekk om alle lys fungerer, antar de gjør det ettersom du ikke får pære feilmeldinger. 

Når nøkkel feiler, prøv å åpne glassluke i bakluka, virker nøkkel med glassluka åpen. Hvis den gjør det, prøv den med glassluka lukket. Dette gjorde vi på min og nøkkel virket med glassluka åpen men ikke lukket.

Se bilde av kablene det var brudd 

post-48653-0-42237900-1452238979_thumb.j

Om signalforsterkeren er gåen så skal visstnok radiosignalene blitt svakere. Skurring og dårlig dekning på kanalene.

Skrevet

Ikke dumt å sjekke signalforsterkeren heller for irr/fukt. Samt få lagt noe silikon i kanten rundt lokket til boksen som tetting mot fukt. Verkstedet tok ut min signalforsterker og gikk over koblinger osv på den samt ga den en liten rens med noe elektrospray/kontaktspray, samt tett med noe silikon i kanten på boksen. 

DIY finnes på youtube for hvordan ta ut signalforsterker.

Skrevet (endret)

Takk for svar folkens! Skal teste om det virker med glasset åpent. Har merket at jeg har ganske dårlige radiosignaler ja, mye skurring. Så begynner å se et mønster her. Har prøvd å lade batteriet i et par døgn, men fremdeles det samme ang. nøkkelen.

Så rart at den virker fint og på lang avstand når jeg nettopp har kjørt da. Det funker helt fint å låse den med fjernkontrollen rett etter kjøring. Men dau når jeg skal åpne igjen etter noen minutter.

EDIT: Kan det være noe slik at bilen merket at noe står og trekker strøm (hvis irr/kabelbrudd) og slår av enheten etter en tid som gjør at jeg ikke kan åpne bilen med nøkkelen?

Endret av oystein1988

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...