Gå til innhold

ABS Modul Koding


bruker5959
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, 

 

jeg har akkurat byttet ut alle ABS sensorene på min BMW E39 og har fortsatt ABS feilbeskjed etter at jeg har slettet feilkoden, samme problem enda, når jeg kjører diagnose, så¨står det at det er venstre bak som er problemet...

 

Etter dette greide jeg å skaffe en ganske rimelig ABS modul som det jeg hadde (en slik Bosch 5.7).

 

Jeg har snakket med Bavaria Molde og GS bildeler, de programmere ikke disse... Noen som vet om noen andre i Møre og Romsdal som tar på seg slikt?

 

Takk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt det problemet når jeg har byttet på min. Har nå byttet 2 ganger, første stamte fra en 520iat mens den siste stamte fra en 523ia. Men ja de anbefaler at den kodes til bilen sånn at den fungerer optimalt. Må bruke SSS progman og DIS hvis jeg husker korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt det problemet når jeg har byttet på min. Har nå byttet 2 ganger, første stamte fra en 520iat mens den siste stamte fra en 523ia. Men ja de anbefaler at den kodes til bilen sånn at den fungerer optimalt. Må bruke SSS progman og DIS hvis jeg husker korrekt.

Måtte du slette feilkoder etterpå? Hadde du koblet av batteriet mens du gjorde det eller?

Sent fra min HUAWEI P7-L10 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, jeg bare skrudde den av med batteriet på og satte den nye på uten og gjøre noe annet det. Har gjort det på flere biler uten noe av de har lampa på. Kun en bil jeg måte kode dette på da enheten stamte fra en 520ia og skulle på en 528i. 

 

Hva var symptomene på at enheten din tok kvelden?

For de fleste gangene jeg har borti det så har det vært at feilen ikke kommer opp når bilen er kald men når bilen får en driftstemp si 10-15min så slår lampene på. Og diagnosen sier at det er sensor på en av hjulene men det feilen forsatt er der når sensorene er byttet. Og bytter man enheten så funker alt helt fint uten noe problem. Kun at man får en feil på diagnosen fordi den ikke er kodet til bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte bilen med de to lampene lyste.. Har faktisk byttet alle sensorene, selv om det kun var venstre bak som viste feil på diagnose.

Jeg satte den andre i og prøvde uten hell.. Har liksom ikke lyst å sende den til innosund.. Men men..

Sent fra min HUAWEI P7-L10 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at noen av ebay sensorene er noe dritt, du kan prøve å måle ohm på kontakt flatene se om du får nok ohm. Så får du ikke opp noe på det da så ligger feilen i kabelen og ikke enheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...