Sven I Skrevet Januar 10, 2016 Share Skrevet Januar 10, 2016 Jeg har en 320D xdrive F30 som jeg hadde problemer å få starte sist helg. Været var ufyselig med snøfokk som drev inn i motorrommet og det var en del kuldegrader. Da jeg skulle starte bilen kom symbol for heating opp, med bilen startet ikke. Det var kun et lite klikk som jeg tror kom fra startmotoren uten at den slo inn. Etter en times tid med hårføner liggende under panser på bilen langt oppe i fjellet( det eneste tilgjengelige hjelpemiddel) så fikk jeg start. Denne helgen bar det til fjells igjen. Jeg hadde kjøpt bilpresenning til å legge over bilen, men det blåste slik at det var vanskelig å holde denne på plass. Snøfokk igjen og mange kuldegrader. Bilen startet ikke, og jeg hadde hjelp fra Viking med strømbooster, men nok en gang var det en liten klikkelyd fra startmotor vi hørte. Viking mener at det kan ha kommet fuktighet/ vann i startmotoren som har fryst i kulden. I morgen får jeg bilen hjem og til verksted for å finne ut av dette. Noen som kan ha en formening om problemstillingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 10, 2016 Share Skrevet Januar 10, 2016 Det høres veldig rart ut at det er dette som er årsaken. Motorrommet på selv min eldre e6x er rimelig tett at det skal svært mye til før det kommer noe mengde med snø inn der. Er du sikker på at det er snø/is som er problemet eller gjetter vi? Har du sett snøen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sven I Skrevet Januar 10, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 10, 2016 Jeg vet ikke hva som er årsaken til dette, men det har kun skjedd to ganger og det på en uke. Bilen stod plassert identisk med front mot snø som drev i stiv kuling. Det var ingen mengder snø, men litt hvitt var det jo. Antar det må ha noe med kulden å gjøre. Kjøpte bilen brukt i fjor sommer så jeg har ikke fått røynet den i vintervær. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans1 Skrevet Januar 10, 2016 Share Skrevet Januar 10, 2016 Kan jo være at startmotor har fryst fast med tanke på at den slo inn, å fungerte etter at du fikk på litt varme. Ikke umulig. Blir jo litt fuktighet når du kjører i kulden, kaldt ute å varmt i motorrom. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 10, 2016 Share Skrevet Januar 10, 2016 Men startmotoren slår da ganske hardt inn, gjør den ikke? Tenker på alle de gangene alle bilene på mitt tidligere bosted i nord, har stått ute i alskens vær uten noen problemer. Bare min egen far med sin Volvo 850 uten deksel noen plass, motorrommet var fullt av snø nå i helga, men motoren starter lett den. Jeg er ganske sikker på at det ikke er noe is som er problemet, men jeg vil gjerne vite løsning om det kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sven I Skrevet Januar 10, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 10, 2016 Det høres kun et svakt klikk. Etter noen forsøk kommer melding om ignition failure (tror jeg det stod). Contact BMW etc. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sven I Skrevet Januar 14, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2016 Resultatet av dette er ny startmotor på garantien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 14, 2016 Share Skrevet Januar 14, 2016 Det høres ut som en bedre forklaring. Veldig bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå