Gå til innhold

Kald start vs varm start av 320i 99.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tittelen sier opplever jeg endringer av bilens adferd ved kald start og varm start. Det dreier seg om en 320i 1999. Bilen fungerer som den skal når motor er kald og jeg kan kjøre uavbrutt uten problemer. Problemet oppstår først når bilen stoppes. For eksempel at jeg skal inn på butikken. Når bilen startes igjen nå kan den gå ugjevnt på tomgang, dø ut, mister effekt i pådrag, ryker mer fra eksos.

Jeg har hatt bilen på diagnose, men verkstedet gav for meg utydelige svar da de sa at feilen kan være kamuflert av at de får opp feil komponent som er defekt. De fikk opp kamaksel sensor men de trodde kanskje luftmassemåleren tullet. Jeg vurderer selv sakt å bestille deler, men tenkte å sjekke her først om noen har vært borti lignende. For meg virker det som bilen tuller med blandingsforholdet?

Hva trur folk?

H. Jk

Skrevet

Jeg holder en god knapp på kam aksel eller veiv aksel sensor.

Dette er typisk for m52/m54 motoren

Skrevet

Har to kompiser som hadde akkurat samme symptomer. Den ene en m52 og den andre en m54.

Tok diagnose på begge og på m54 var det kam aksel sensor og på m52 var det begge to.

Skrevet

Ser på GS for eksempel at de selger febi bilstein som alternativ vare til org. Bmw. Kan det sammenlignes? Å gå org bmw er så klart det beste men også dyreste.

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk

Skrevet

Da har jeg bestilt ny kamaksel sensor fra gsbildeler så får vi se om det trengs en veivaksel sensor også evt.

Bestilte også en plastring/foring til giroverføringen da girspake er forholdsvis løs i gir.

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk

Skrevet

Da har jeg bestilt ny kamaksel sensor fra gsbildeler så får vi se om det trengs en veivaksel sensor også evt.

Bestilte også en plastring/foring til giroverføringen da girspake er forholdsvis løs i gir.

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk

Har ikke helt samme problem på min e46, men min blir også værre når den er varm. dette skyldes luftmassemåleren i mitt tilfelle, og ble kjøpt på ebay fra kina for 180kr ferdig frakta. funker fjell! (koster forøvrig 4000kr på mekonomen f.eks)

Skrevet

Ja jeg fryktet det skulle være LMM i utgangspunktet, men vi får se hva som skjer når jeg monterer kamakselgiveren.

180kr det kan umulig være holdbart? ?

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk

Skrevet

c8d405786a201dfddf55d33a7007ba74.jpg

Noen som kan fortelle meg hva DME er og hva "må programeres på nytt ved behov" betyr.

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk

Skrevet

DME er styreenheten(hjernen) til motoren. Forkortelse for digital motor electronics.

Ved behov betyr kanskje at du kan prøve uten programmering og se hvordan det går :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...