JKB Skrevet Januar 20, 2016 Share Skrevet Januar 20, 2016 Som tittelen sier opplever jeg endringer av bilens adferd ved kald start og varm start. Det dreier seg om en 320i 1999. Bilen fungerer som den skal når motor er kald og jeg kan kjøre uavbrutt uten problemer. Problemet oppstår først når bilen stoppes. For eksempel at jeg skal inn på butikken. Når bilen startes igjen nå kan den gå ugjevnt på tomgang, dø ut, mister effekt i pådrag, ryker mer fra eksos. Jeg har hatt bilen på diagnose, men verkstedet gav for meg utydelige svar da de sa at feilen kan være kamuflert av at de får opp feil komponent som er defekt. De fikk opp kamaksel sensor men de trodde kanskje luftmassemåleren tullet. Jeg vurderer selv sakt å bestille deler, men tenkte å sjekke her først om noen har vært borti lignende. For meg virker det som bilen tuller med blandingsforholdet? Hva trur folk? H. Jk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JKB Skrevet Januar 20, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 20, 2016 Er det noen som har vært borti lignende? Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 20, 2016 Share Skrevet Januar 20, 2016 Jeg holder en god knapp på kam aksel eller veiv aksel sensor. Dette er typisk for m52/m54 motoren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JKB Skrevet Januar 20, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 20, 2016 Hadde forsåvidt vært fint da luftmassemålern koster flesk! Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 20, 2016 Share Skrevet Januar 20, 2016 Har to kompiser som hadde akkurat samme symptomer. Den ene en m52 og den andre en m54. Tok diagnose på begge og på m54 var det kam aksel sensor og på m52 var det begge to. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JKB Skrevet Januar 20, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 20, 2016 Ser på GS for eksempel at de selger febi bilstein som alternativ vare til org. Bmw. Kan det sammenlignes? Å gå org bmw er så klart det beste men også dyreste. Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 20, 2016 Share Skrevet Januar 20, 2016 Jeg hadde glatt valgt febi, om pris differansen er for meget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JKB Skrevet Januar 21, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2016 Da har jeg bestilt ny kamaksel sensor fra gsbildeler så får vi se om det trengs en veivaksel sensor også evt. Bestilte også en plastring/foring til giroverføringen da girspake er forholdsvis løs i gir. Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiddelidu Skrevet Januar 22, 2016 Share Skrevet Januar 22, 2016 Da har jeg bestilt ny kamaksel sensor fra gsbildeler så får vi se om det trengs en veivaksel sensor også evt. Bestilte også en plastring/foring til giroverføringen da girspake er forholdsvis løs i gir. Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk Har ikke helt samme problem på min e46, men min blir også værre når den er varm. dette skyldes luftmassemåleren i mitt tilfelle, og ble kjøpt på ebay fra kina for 180kr ferdig frakta. funker fjell! (koster forøvrig 4000kr på mekonomen f.eks) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JKB Skrevet Januar 22, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2016 Ja jeg fryktet det skulle være LMM i utgangspunktet, men vi får se hva som skjer når jeg monterer kamakselgiveren. 180kr det kan umulig være holdbart? ? Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JKB Skrevet Januar 22, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2016 Bestilte på onsdag kveld lå i postkassa i dag. Nydelig. Da får vi se om det blir noe forskjell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JKB Skrevet Januar 22, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2016 Antistatisk pose og instruksjon. Var vel derfor det kosta 1100,- ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JKB Skrevet Januar 22, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2016 Noen som kan fortelle meg hva DME er og hva "må programeres på nytt ved behov" betyr. Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjukas Skrevet Januar 22, 2016 Share Skrevet Januar 22, 2016 DME er styreenheten(hjernen) til motoren. Forkortelse for digital motor electronics. Ved behov betyr kanskje at du kan prøve uten programmering og se hvordan det går Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JKB Skrevet Januar 23, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2016 Da var sensoren byttet og det ser ut til at problemet er borte. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå