Larsao Skrevet Januar 20, 2016 Skrevet Januar 20, 2016 Hei! Min normalt fantastiske 525i har vært et mareritt for meg de siste ukene. Girkassa har gått i nødmodus å jeg får opp masse feilkoder. Er rett og slett ikke kyndig nok selv til å klare å lokalisere problemene... Her er feilkodene jeg får opp:P1156P1135P0600P1152P0369P0444P1137Jeg har skiftet batteri, sjekka dynamo, prøvd "reset" ved å holde + og - mot hverandre osv uten hell... Noen som har egne erfaringer eller tips til hva jeg kan prøve? mvh Lars
D.Toft Skrevet Januar 20, 2016 Skrevet Januar 20, 2016 P1156 O2 Sensor Heater Circuit Low Voltage (Bank 2 Sensor 2) P1135 O2 Sensor Heater Circuit Low Voltage (Bank 1 Sensor 1) P0600 Serial Communication Link P1152 O2 Sensor Heater Circuit Low Voltage (Bank 2 Sensor 1) P0369 Camshaft Position Sensor "B" Circuit Intermittent P0444 Evaporative Emission System Purge Control Valve Circuit Open P1137 O2 Sensor Heater Circuit Signal Intermittant (Bank 1 Sensor 2)
Larsao Skrevet Januar 20, 2016 Forfatter Skrevet Januar 20, 2016 Tror P0600 er den mest kritiske feilen. (den som gjør at kassa går i nødmodus)? Noen som har hatt denne? Fixes?
Larsao Skrevet Januar 21, 2016 Forfatter Skrevet Januar 21, 2016 bump Sent from my iPhone using Tapatalk
shisha Skrevet Mars 27, 2017 Skrevet Mars 27, 2017 hei, har du funnet ut av det? har noen av samme feilkoder (utenom p0369) som deg og bilen kjører kun i 4 gir.
MrBrum Skrevet Mars 27, 2017 Skrevet Mars 27, 2017 Du trenger et BMW diagnose system for å lese av girkasse hjernen. Her har du bare motor feilkoder ser det ut som. (OBD2) Et BMW system får kontakt med alle moduler i bilen mens OBD2 tar kun motor. Du kan evt se om noen i diagnose tråden som bor i nærheten av deg kan hjelpe. Jeg ser denne tråden er gammel. Men svaret mitt er like aktuelt for nye lesere. Jeg tipper noen av de feilkodene kommer av lav spenning. F. eks P6000 koden. Men en myte er virkelig seiglivet.....det hjelper ikke å koble fra batteriet og holde + og - sammen. (for å tømme for strøm) FEILKODER BLIR KUN BORTE VED SLETTING MED DIAGNOSE OG IKKE VED FJERNING AV STRØM. På biler fra slutten 80 tallet og dels inn på 90 tallett gikk det an på noen biler.
shisha Skrevet Mars 27, 2017 Skrevet Mars 27, 2017 Jeg brukte både INPA og ISTA, og Får kontakt med alle styreneheter på bilen utenom girkasse styreenheten spenning er målt både på batteri og dynamo begge er optimale. feilkodene kommer tilbake når motor blir startet. P0600 er ikke mulig å slette, har prøvde med flere ulike diagnoseverktøy. Slik det ser ut for meg er det enten brudd på ledninger til EGS, eller selve EGS styreenheten.
MrBrum Skrevet Mars 27, 2017 Skrevet Mars 27, 2017 11 timer siden, shisha skrev: Jeg brukte både INPA og ISTA, og Får kontakt med alle styreneheter på bilen utenom girkasse styreenheten spenning er målt både på batteri og dynamo begge er optimale. feilkodene kommer tilbake når motor blir startet. P0600 er ikke mulig å slette, har prøvde med flere ulike diagnoseverktøy. Slik det ser ut for meg er det enten brudd på ledninger til EGS, eller selve EGS styreenheten. Da har nok P0600 noe med feilen å gjøre. Og når du ikke får kontakt med girkasse hjernen så er nok feilkoden relatert til dette. Men dette er vanskelig å si akkurat hva er.....se over ledningsnettet til girkassen. Styringsenheten sitter i E-boksen sammen med DME(motor hjernen.) Under kupe filteret på passasjer siden. Se etter irring på kontakter. Sjekk også jordingspunkter. Hvis alt ser greit ut der....sjekk kontakten under bilen på girkassen.....om det er irring eller noe. Hawkon88 reagerte på dette 1
shisha Skrevet Mars 27, 2017 Skrevet Mars 27, 2017 Løst. som et resultat av en del testing viste seg at det var ledningsbrudd(smelta) på ledningen til lambdasonde før KAT. Det var ikke fysiske mulig å se bruddet på grunn av varmeisolasjonen over kabelen. viste seg at lambdasondene også deler samme sikring som EGS(girkasse styreenhet), og dermed forårsaket feilkoden p0600. MrBrum reagerte på dette 1
shisha Skrevet Januar 24, 2018 Skrevet Januar 24, 2018 Jeg kjente rundt på kabelen og den var ekstremt hard i ett lite område, så jeg kuttet jeg opp isolasjonen og fant ut at to av kablene var smeltet sammen. Bakgrunnen for at jeg mistenkte kabelbrudd og sjekket for dette, var at sikringen røk med engang jeg satte på ny. Har du sjekket sikringene til EGS/Girkasse styreenheten?
biggi101 Skrevet Januar 25, 2018 Skrevet Januar 25, 2018 ahh ok, ja for eg hadde low heater circuit på alle 02 sensorene(P1135,P1138,P1152,P1156😅) Samt eg hadde P0600 og P0365 som er kamsensor med kabel på(innsug) Klarte å slette feilkodane, de kom ikkje igjen, men er fortsatt i nødmodus då feilen er jo der. De sikringene, da er de som er oppe med dme og girkasseenheten under coupefilteret i en liten firkanta boks med 30 amperesikringer? Det var en som var røken der, men røyk ikkje igjen
shisha Skrevet Januar 25, 2018 Skrevet Januar 25, 2018 Det er riktig sikringer, årsaken for at du får feil på O2-sensorer er at de deler samme sikring som andre komponenter som jeg har nevnt over. De komponentene jeg vet er tilkoblet denne sikringa er kamaksel sensor, EGS styreenhet(girkasse) og lambdasonder(o2). Når det er feil på en av dem og sikringen ryker vil du få en feilmelding på alle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå