Svenn1 Skrevet Januar 21, 2016 Share Skrevet Januar 21, 2016 (endret) Hei der! Endelig etter 2-3 uker med problemer at bilen tidvis dør på tomgang b.l.a i køkjøring og kjøring på generelt lavt turtall, så fant de endelig feilen hos Bmw merkeverksted, Jæger her i Bergen. Det måtte litt feilsøking og diagnosetesting til for å finne utav den riktige diagnosen. Og i dag fikk jeg vite at Valvetronic motoren på bilen min hadde fått kortslukning og at denne måtte skiftes. Det var også denne som kom opp på ''feilminne'' på diagnosetest. Prisen jeg har fått for å skifte dette er : 7800 kr. (dette inkluderer arbeid samt skifte av toppdeksel pakning ettersom toppdeksel må av for å skifte valvetronic motor i følge mekaniker. Det var også litt olje utenfor oljepåfyllingslokket, så pakningen her blir også skiftet. Spørsmålet mitt er da om jeg vil merke noen forskjell etter at Valvetronic motoren har blitt byttet? Ettersom jeg har fortstått det så er dette en ganske ''kritisk'' feil som vender ventilene/kammerne feil vei og at bilen dør på tomgang bare er en av få symptomer som kan forekomme) (har ikke så mye peiling på dette). Jeg regner jo med dette er problemet ettersom mekanikeren fant kortslutning her og dette ble funnet opp i feilminnet. Han har også sjekket tennplugger og coiler, og her fungerer alt som det skal! Håper virkelig ikke bilen kommer til å dø mer på tomgang. Andre navn på Valvetronic - Stillmotor - Ställmotor Endret Januar 25, 2016 av Svenn1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svenn1 Skrevet Januar 24, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2016 (endret) Ingen som vet hva denne "elektroniske motoren" gjør, og ettersom den nå er defekt så vil vel bensinforbruket øke? Endret Januar 24, 2016 av Svenn1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 24, 2016 Share Skrevet Januar 24, 2016 Jeg skjønner ikke helt greia her... defekt valvetronic er kritisk ja. Den styrer ikke bare kam tider, men også ventilløft. Bare å få reparert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svenn1 Skrevet Januar 24, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2016 Det jeg vil fram til med denne tråden, er om dette kan være grunnen til at bilen har en tendens til å dø på tomgang? Mekanikeren som feilsøkte på bilen, fant kun ut at valvetronicen hadde kortsluttet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå