crobertsen Skrevet Januar 23, 2016 Share Skrevet Januar 23, 2016 (endret) Heisann Sommeren tok slutt og jeg solgte min Bostongreen 328i coupe pga husbygging. Da kontrakten var skrevet og ny eier satt seg bak rattet og vendte kursen sørover, da skjønte jeg hva jeg selv hadde gjort. Savnet ble utrolig stor, og bare få dager etterpå var jeg på leting etter en ny e36. Disse bilene viste seg til og være svært vanskelige og få kloa i. Lå å surfet litt på finn.no en kveld og da var det nettopp blitt lagt ut en orginal 328 coupe for salg. Bilen viste seg å stå i nabobyen. Jeg ringte flere ganger men fikk ikke noe svar, sendte en sms og ble oppringt få minutter senere. Da ble det avtalt at jeg skulle komme og se på bilen dagen etter. Etter en grundig sjekk og testkjøring var jeg klar for og overføre penger. Vognkortet ble fylt ut og jeg var nå for andre gang eier av en orginal 328 coupe manuell Litt info om bilen. e36 coupe 328 (M52B28) 178000 km Manuell ZF girkasse Cosmosschwarz metallic Svart elektrisk sport skinn interiør med varmeseter. 4x elvindu HIFI stereo sort taktrekk AC schnitzer rennsport typ 2, 8.5 fram og 9.5 bak. Svært lite rust, eneste jeg har funnet er litt i eine hjulbuen bak og litt overflate i batterikasse. Jekkfester ser også utrolig bra ut. Den har vært kjørt på nord norske veier og heldigvis saltes det såvidt her Påtur hjem. Oneblock lyktene ble raskt byttet ut med bosch lykter. Så var felgene ankommet posten og jeg gledet meg til og få testet på bilen. Jeg kjørte da varebilen til jobb for og deretter hente felgene. Faren min tok 328n til jobben sin. Jeg kjører forbi jobben hans påtur hjem og finner bilen min slik. Synderen var stukket av og jeg hørte aldri noe fra vedkommende. Helt utrolig at folk kan være så frekk! Dette unner jeg ingen og måtte oppleve... Test av felger ble det likevell, synes de kler bilen utrolig godt. Så kom vinteren og med ekstremt dårlige vinterdekk på nordnorsk glattis skled jeg i en søppelboks. Dette resulterte til skader på andre siden av fronten inkl panser. Etter dette var jeg så forbannet at jeg la den ut for salg. Etter mye tenking beholdt jeg den selv og besluttet meg for nå å starte og restaurere den. Feil vinkling på bilder og dårlig lys i garasjen(skal montere flere lamper) Skal også gå til innkjøp av ett ordentlig kamera Bilen ser slik ut pr dags dato og blir nok ikke og forlate dette lokalet på en god stund.Planer for bilen. Fikse skader. Ny lakk. Mtech skjørt og bakfanger. GT vinge med klosser. Coilovers, vurderer også luft, noen innspill her? Sote ruter M3 vader Rense interiør Gå over understell ( kanskje sandblåsing og lakkering) Powerflex orginal cd rds spiller ( Kontakt pm om du har en for salg) mtech ratt Og det bygger nok på seg enda mer enn disse planene etterhvert Har alltid hatt lyst på en helt sort bmw med sorte ruter og svart skinn interiør, men faller litt over på og lakkere den rød, får se hva det blir til . følg gjerne med -Christoffer Endret Januar 25, 2016 av crobertsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerfun Skrevet Januar 23, 2016 Share Skrevet Januar 23, 2016 Følger. Fin bil! Ville beholdt fargen, og droppet soting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
williamthomas Skrevet Januar 23, 2016 Share Skrevet Januar 23, 2016 Utrolig kjipt med skadene, men med de planene du har blir den nok strøken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crobertsen Skrevet Januar 23, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2016 Takk Blir den svart så blir fargen beholdt. Soting blir det nok uansett hvilken farge skal da sote hele veien fram, ikke som mange andre som soter bakrute og sideruter bak. Det ser for jævlig ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris11slett Skrevet Januar 24, 2016 Share Skrevet Januar 24, 2016 Følger me her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crobertsen Skrevet Januar 25, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2016 Gårdagen ble det en 6 timer lang kjøretur, tur retur. Men var definitivt verdt det ☺☺ Hentet ett svart m3 vader som jeg har siklet etter i noen uker. Dette er elektrisk og med varme som bilen min hadde orginalt. Ga msport stolene mine i delbetaling. Dørsidene som fulgte med har også HK høytalere? Trenger her en ny høytaler da det er knekt en bit av den, skrik ut om du har! Setene har endel slitasje på sideputene. Skal få sendt inn en bit av skinnet til swisswax for og få blandet farge. Skal nok bli bra etter litt pleie. Slenger med litt raske bilder. Kanskje jeg lager en liten Diy på farging av stolene, hvis det er av interesse? -christoffer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Januar 25, 2016 Share Skrevet Januar 25, 2016 Fet bil og spennende prosjekt! Blir bra med vader Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crobertsen Skrevet Februar 3, 2016 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2016 Har startet å forberede på farging av slitasje på interiør. Renset hele interiøret med swissvax leather cleaner og børste. Dette produktet ble jeg positiv overasket over.La ved ett bilde av 50/50 på baksete. Pusset også ned der det skal farges.må få tak i lighterbensin før farging. Håper og få gjort dette til helga. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjornarHS Skrevet Februar 3, 2016 Share Skrevet Februar 3, 2016 2 timer siden, crobertsen skrev: Har startet å forberede på farging av slitasje på interiør. Renset hele interiøret med swissvax leather cleaner og børste. Dette produktet ble jeg positiv overasket over.La ved ett bilde av 50/50 på baksete. Pusset også ned der det skal farges.må få tak i lighterbensin før farging. Håper og få gjort dette til helga. Dette blir bra vettu! Har brukt endel swissvax produkter med tanke på interiør jeg og..fungerer knall! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crobertsen Skrevet Februar 7, 2016 Forfatter Share Skrevet Februar 7, 2016 De mest utsatte plassene på stolene ble pusset ned og farget med swissvax leather healer. Har også behandlet med swissvax leather glaze på bildene under. Skal vente til imorgen før jeg legger på leather milk og elefant fett på mest utsatte plasser. Har også fått bestilt ny grillramme, fangerstiver og blinkelys som kommer til uka☺ Legger ved litt før og etter bilder på stoler. Skal se om jeg får lånt meg ett sspeilrefleks for litt bedre bilder av endelig resultat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
williamwiers Skrevet Februar 7, 2016 Share Skrevet Februar 7, 2016 Syyk forskjell då følger med her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Februar 8, 2016 Share Skrevet Februar 8, 2016 følger med her! helt rått og SW produktene funker! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris11slett Skrevet Februar 9, 2016 Share Skrevet Februar 9, 2016 jævli bra jobb me setan helt rått! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crobertsen Skrevet Februar 27, 2016 Forfatter Share Skrevet Februar 27, 2016 Ble utrolig fornøyd med setene. Mye jobb men definitivt verdt det. Har vært lite jobbing på bilen siste ukene. Men var idag å sjekket passform på delene før lakk Kjøpte også inn oransje blinkers framme og sideblinker. Har også montert deksler isteden for tåkelys. Er på utkikk etter leppe til frontfanger. Gjerne en som bygger mer enn den orginale, noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjornarHS Skrevet Februar 27, 2016 Share Skrevet Februar 27, 2016 Dette blir bra vettu! Vet du får en carbonleppe som bygger endel ned, tror den heter max-velocity eller noe slik..skal ikke si det sikkert! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå