Gå til innhold

Plutselig uvirksom fjernkontroll

Anbefalte innlegg

Skrevet

En morgen var fjernkontrollen plutselig uvirksom. Prøvde ekstranøkkelen også, like død. Den fungerer i tenningslås så må nå låse opp bilen med nøkkel slik som i gamle dager.

Hva kan ha skjedd? Har akkurat hatt et batteribytte (på verksted med ny koding) men alt var ok i 4-5 dagar etter det.

Skrevet

Takker! Er dette noko et diagnoseverktøy (ikke merkeverksted) kan detektere?

Skrevet

Takkar for det! Det ser tilsynelatande greit ut under dekselet...men korleis finner en ut om forsterkeren er defekt eller om der er ledningsbrudd?

image1.JPG

Skrevet

Du kan prøve å åpne glassluka og la den stå oppe, på min fikk nøkkel låst dører opp/igjen da glassluke sto åpen men ikke da den ble lukket. Du kan også sjekke om du mangler noen lys bak da ledninger til disse også ligger i hengsel til bakluka. 

Den hvite boksen kan taes ut og åpnes, da ser du om det er mye irr/korrosjon på selve kortet. Også anbefalt å bruke en form for tettemasse rundt kanten før du lukker den igjen. For å forhindre vann/fukt trenger inn.

Bmw verksted kan sjekke at nøkler virker. Samt sjekke signalforsterkeren i forhold til signalstyrke/mottak på radio. Det gjorde de på min da den var inne. 

For å sjekke kabelbrudd må man nesten ta ut ledningene via høyttaler i taket i bagasjen, men da er det liksågreit å bytte/reparere kabel. 

Om signalforsterkeren er dårlig skal visstnok radio kanalene skurre mere pga dårlig signal.

Skrevet

Alle lys bak er ok, radio fungerer, fjernkontroll uvirksom også etter at glassluke er oppe. Bytta forresten brytar på denne samt gjennomføring til visker i fjor - det begynner å bli mykje feil :-(

Kan hende dette høyrest ut som et kabelbrudd, men det skadar vel ikkje å opne opp den kvite boksa å sjekke.

Eg snakka med et lokalt verksted og dei meinte at nøklane kanskje måtte kodast opp igjen til bilen etter batteriskifte. Og prosedyre for dette kunne finnast på youtube. Er dette sant?  Eg har ikkje funne noko.

Men dei fungerte fint i fleire dagar etter batteriskifte før det plutseleg sa stopp.

Skrevet

Ikke nødvendig med nøkkel koding etter batteri skifte. Det enten defekt antenneforsterker eller ledningsbrudd.

Skrevet

Takkar for det.I løpet av helga har remote fungert av og til, så dette er nok et ledningsbrudd som skaper en vakkelfeil. Merkeverksted neste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...