Vannslangen Skrevet Januar 25, 2016 Skrevet Januar 25, 2016 (endret) Hei. Jeg lurer på hva denne slangen går til, jeg gjetter på at det er veivhusventilasjon? Den svetter litt mellom presskoblingen og slangen i begge ender og ser morken ut, så jeg kunne tenke meg å bytte den, men sliter med å finne den på Koed. Bilen er en E39 523 Endret Januar 25, 2016 av Vannslangen
Vannslangen Skrevet Januar 26, 2016 Forfatter Skrevet Januar 26, 2016 Takk for svar Fant den nå på Koed, ser den koster 500 kr. Er dette noe som folket har opplevt at har røket helt plutselig, eller bekymrer jeg med unødvendig?
E.C. Skrevet Januar 26, 2016 Skrevet Januar 26, 2016 Alt mulig kan begynne å svette på en gammel bil, er tross alt en del trykk på den. Kjøp nå to nye o-ringer som er på hver sin side av banjokoblingen og hva enn som måtte være på andre enden av slangen. PS: hadde den røket totalt så ville motoren tømme seg for olje rimelig kjapt.
MSJ Skrevet Januar 26, 2016 Skrevet Januar 26, 2016 For det første så er det kobberskiver på hver side av banjokoblingen og ikke O-ringer, for det andre vil det ikke hjelpe å bytte kobberskiver på banjokoblingen når lekkasjen er mellom presskoblingen og slangen. Jeg ville bestilt meg en ny slange.
E.C. Skrevet Januar 26, 2016 Skrevet Januar 26, 2016 Beklager om det ble uklart, men jeg mente nå kobberskiver og ikke o-ringer. Jeg har faktisk koblet fra nevnte slange ved flere anledninger, så det var noe urutinert av meg å kalle dem for o-ringer. Det er forresten 4 totalt, da det er banjokobling i begge ender. Disse mente jeg skulle byttes i tillegg til slangen, men det kom nå heller ikke særlig tydelig fram. Konsentrasjonen må ha vært på feil plass da jeg skrev det forrigeinnlegget, bra folk merker sånt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå